Geoblog.pl    zula    Podróże    Rzym i Watykan...po latach : 2009 - opis    przy grobie Jana Pawła II

przy grobie Jana Pawła II

Watykan
Watykan, Vatican City State

Niedziela – dzień wyjątkowy dla wszystkich przybywających do Rzymu . Celem naszym jest udział spotkaniu z Papieżem Benedyktem XVI w Watykanie.
Plac od godzin porannych wypełniony jest coraz większą ilością wiernych. Rozmodlone grupy i śpiewy a także oczekiwanie na ten szczególny moment .
Słońce i moja kochana Mama siedząca na małym turystycznym krzesełku przywiezionym z Polski .Każdy z nas zanosił swoje błaganie i prośby . A potem widok maleńkiej postaci Ojca Św , który udzielił błogosławieństwa ze swojego okna. Zdecydowałam ,że nie będziemy czekały do zakończenia uroczystości lecz przejdziemy do Bazyliki aby uniknąć tłumu wiernych. Kontrola bezpieczeństwa a potem już wejście do krypt gdzie pochowani są głowy kościoła katolickiego.
Wielkie wzruszenie towarzyszy w momencie zatrzymania się przy grobie Jana Pawła II . To chwilka …może 30 sekund może troszkę dłużej , każdy chciałby przyklęknąć , podziękować i pomodlić się …lecz ludzi coraz więcej i należy ustąpić miejsca następnym . Tak jest od pięciu lat , świat oddaje cześć Naszemu Polakowi.
Kolejny raz jestem szczęśliwa ,że mogłyśmy przyjechać do Watykanu . Potem uczestniczymy we mszy św. . Przechodzimy Bazylikę podziwiamy Pietę Michała Anioła , dochodzimy do Św.Piotra , zachwycamy się pięknem i potęgą budowli.
Czas płynie nieubłaganie- idziemy dalej . Podziwiałyśmy po drodze Zamek Św. Anioła – siedzibę ówczesnych papieży, aktualnie jest tutaj muzeum . Przed nami jeszcze dosyć odległy – Plac Navona z przepięknym pomnikiem Fontaną Czterech Rzek. Plac jest olbrzymim prostokątem , z każdej strony na parterach kamienic znajdują się restauracje , bary , sklepu i lodziarnie.
Siedziałyśmy dosyć długo odpoczywając po długim spacerze z Watykanu.

sheriff
sheriff - 2010-04-02 14:45
Eh... Przy grobie JP II, byłem niepoprawny, bo choć jest zakaz robienia zdjęć, to pozwoliłem sobie zrobić kilka z biodra, bez flesza:)

ewa
ewa - 2010-09-15 16:23
byłam z Małgosią w Rzymie 2 razy . przy grobie naszego Papieża tylko raz. Co przeżywałam stojac przez moment obok Ojca Św. - odnowienie, zadumę, dumę, radość, nadzieję, żal, wiarę w lepsze dni, oczekiwanie... można wymieniać i nie ma końca.
Po zebraniu sił pojedziemy Małgosiu jeszcze raz.
A tak się kiedys broniłam przez wizyta w Rzymie ! Przyszedł czas, że dorosłam...

zula - 2010-09-16 15:42
pięknie napisałaś...pojedziemy jak tylko się wszystko poukłada ..czekam z nadzieją na te dni !!! :) pozdrawiam

Pamar - 2014-08-06 09:44
Ależ szczęście maluje się na twarzy Twojej mamy! Piękne chwile :)