Geoblog.pl    zula    Podróże    Rzym i Watykan...po latach : 2009 - opis    spacer po Rzymie...

spacer po Rzymie...

Włochy
Włochy, Roma

Tego dnia chciałam abyśmy dotarły jeszcze do Panteonu – budowla o dziwnej konstrukcji z otworem w sklepieniu . To miejsce spoczynku Rafaela, Wiktora Emanuela i Królowej Małgorzaty oraz wielu ważnych osobistości państwa włoskiego. Ciekawostką jest ,że w ołtarzu głównym jest obraz Matki Boskiej Częstochowskiej. Miejsce odwiedzane przez turystów z całego świata.
Spacer zakończyłyśmy odpoczynkiem i …lodami . Pamiętam z dzieciństwa ,że najlepsze były włoskie lody – po latach powiem tak samo !!
Już w drodze do domu podziwiałyśmy dekoracje stolików, ulic i witryn sklepowych kwiatami. Była to mimoza ofiarowywana w tym dniu kobietom z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Piękny słoneczny kwiat , którego listki się zamykają po dotknięciu dłonią…mówi się : delikatna jak mimoza .
Nigdy wcześniej nie widziałam tej rośliny i oczywiście zabrałam do Polski .
Tak bardzo się cieszyłam z kolejnego dnia . Mimo , że byłam cały czas czujna i bardzo ostrożna nasza wędrówka po Rzymie przebiegała spokojnie i szczęśliwie . Wieczorem odpoczywałyśmy , wspominałyśmy co udało nam się zobaczyć i planowałyśmy co jeszcze…
Mój plan się zrealizował . Mama zachwycona była podróżą , którą pokonała wspaniale. Dziękuję Mamo ,że byłaś moją radością w tych dniach ,że razem zachwycałyśmy się pięknem.
To była najwspanialsza podróż !!!.
Na koniec moich wspomnień dodam jeszcze parę zdań .
Gdyby i w Twoich myślach mój czytelniku pojawiło się ,że chciałbyś pokazać Mamie , Ojcu ważne miejsce na tej ziemi to słuchaj głosu …organizuj , załatwiaj transport , nocleg i …poświęć kolejny wyjazd na ten cel.
Zapewniam Ciebie ,że wiek i przeróżne choroby nie przeszkadzają aby pokonać trudy i pokazać nasz świat…świat piękny i kolorowy.

odkrywcy
odkrywcy - 2010-10-03 05:34
Przepiękna podróż do Rzymu.Wzruszające słowa o Mamie.Zostałam pokrzepiona.....i dam radę.
Pozdrowienia

Olga
Olga - 2011-02-12 11:25
Malgosiu, dziekuje za wszystkie cudowne i pokrzepaijace komentarze o moich zdjeciach. Twoj Rzym jest naprawde piekny a zdjecia rownie piekne. Ja bylam tylko dwa dni i nizemiernie zaluje. To miasto powala na kolana. Musze tam wrocic a inspiracje zaczerpne z Tojego albumu. Ciekawi mnie gdzie sa te klodki na bramie z imionami?

zula - 2011-02-13 17:18
Olga - dziękuję ...kłódki są przywiszone przy wejściu do kościoła na placu gdzie jest Fontanna di Trevi . Życzę powrotu do Wiecznego Miasta ! pozdrawiam

Pamar - 2014-08-06 10:24
Wiedziałam, że w Panteonie jest pochowana królowa Małgorzata, dla której zrobiono pierwszą pizzę margaritę i to z dostawą! Ale zupełnie nie miałam pojęcia o tym, ze jest tam obraz Matko Boskiej Częstochowskiej!!! Wspaniale!