Geoblog.pl    zula    Podróże    zachód Europy rok : 1980 - opis    to cudo natury !
1980

to cudo natury !

Włochy
Włochy, Venezia

Wenecja to cudo natury ! - Każdy o tym wie choć nie każdy widział to miasto.
Dworzec kolejowy usytuowany jest sto , dwieście metrów od Kanału Grande . I gdyby nagle maszynista pociągu stracił panowanie a hamulce odmówiłyby posłuszeństwa to wszystkie wagony "zamoczyłyby " się w wodzie.
Pamiętam , że po wyjściu z dworca przeszliśmy na przystań tramwaju wodnego . Pojechaliśmy na Plac Św. Marka .
Tutaj każdy sam zwiedzał okoliczne place, uliczki i mostki. Mieliśmy czas wolny bo trudno w tłumie , który jest tam zawsze , zobaczyć piękno Bazyliki Św. Marka . Należy samemu przejść arkadami Pałacu Dożów , zrobić zdjęcia Mostu Westchnień czy gołębi , które są nierozerwalnie związane z placem Św. Marka. To miejsce w Wenecji gdzie można godzinami podziwiać budowle , można patrzeć na ludzi z różnych stron świata .
Jak podróżuje gdzieś tam po świecie bardzo lubię przysiąść na ławce...jak jest wolna i patrzeć na ludzi . Obserwuje , podziwiam , "zazdroszczę" piękna postaci ...czasami biorę aparat do ręki i robię zdjęcie ...z ukrycia !
Lubię wmieszać się w tłum i patrzeć do woli !
Lubię patrzeć na miejscową społeczność ...lecz aby to zobaczyć należy przejść gdzieś dalej od turystycznych obiektów.
Podziwiam warzywne stragany , miejscowe piekarnie no i oczywiście miniaturowe kawiarenki z pyszną małą czarną .
Czuję w tym momencie aromat... i chyba przerwę na moment pisanie wspomnień a wypiję małą filiżankę kawy.!
Włoch z mojej kawy zrobiłby co najmniej pięć porcji choć moc zapewne nikogo by nie zadowoliła .
No niech więc będzie nasza rozpuszczalna brazylijska kawa ze śmietanką i kawałek gorzkiej czekolady z chili i owocem granatu ...to drugie to bajka w smaku...polecam szwajcarskie dzieło ! .
Podczas mojego pierwszego pobytu nic nie kupiłam .
Po paru latach jak pojechałam z grupą przyjaciół wybrałam i kupiłam maskę wenecką , która zdobi mój turystyczny kącik w mieszkaniu . Byłam także na wyspie Murano i przywiozłam cukierki z barwnego szkła !.

danach - 2010-09-19 22:14
A ja usiadłam na Placu św. Marka i zjadłam lody :)

Hania - 2010-09-23 23:30
Rozmarzyłam się o Wenecji, którą po raz pierwszy zwiedzałam z 15 lat temu. Trafiłam tam w sobotę rano. Cały dzień zwiedzania, by zobaczyć jak najwięcej.W piękny, sierpniowy wieczór (ciemno),nagle usłyszałam z daleka śpiew. To Kanałem Grande pływały gondole, przepięknie ozdobione kwiatami i lampionami. Gondolierzy tworzyli z gondoli całe tratwy. Na wielu gondolach płynęli przystojni Włosi, grający i śpiewający znane melodie dla turystów, którzy z nimi płynęli, a światła lampionów odbijały się w wodzie kanału.
Super romantyczne wspomnienie!
O 23,00 jednak musiałam wsiąść do pociągu jadącego do Rzymu.

zula - 2010-09-27 09:07
Haniu ...proszę pisz wspomnienia , pisz o tym co Tobie w duszy gra !!!