Geoblog.pl    zula    Podróże    Kutaisi i okolice - Gruzja 2014    PKP Intercity w drodze do Stolicy !

PKP Intercity w drodze do Stolicy !

Polska, Warszawa Gdańska

Wyjazd do Warszawy zaplanowałam pociągiem wyjeżdżającym po godzinie ósmej rano.
Zgodnie z planem pociąg miał przyjechać przed dwunastą lecz na stację Warszawa Gdańska .
Przebudowy w Warszawie utrudniają podróżowanie. Nigdy nie byłam na tym dworcu . Spisałam połączenia do Warszawa Zachodnia i potem na lotnisko . Powinnam być około czternastej w porcie lotniczym na Okęciu.
Wszystko było zgodnie z planem do pewnego momentu .
Nagle pociąg stanął w polu .
PKP Intercity „uspakajał” pasażerów dodatkową wodą, kawą i wafelkiem do wyboru . Moja szansa wylotu z minuty na minutę malała. Denerwowałam się . Pomyślałam trudno przecież tak też może się zdarzyć. W przedziale obok ktoś myślał o ściągnięciu taksówki aby podjechać do Stolicy.
Nic się nie działo do pewnego momentu gdy nagle po ponad godzinie zaczęliśmy wracać …jakby do Bydgoszczy.
Okazało się ,że zniszczeniu uległ most i musimy jechać dookoła.
To były trudności lecz i w takich momentach pojawiły się radości. W przedziale wywiązała się rozmowa między trójką współpasażerów. Pani z tabletem w dłoni ,która na bieżąco informowała ile mamy opóźnienia , gdzie jesteśmy …a potem mówiła nam o swoim krótkim pobycie w Bydgoszczy. Postać bardzo interesująca- uczy dzieci i młodzież gry na instrumencie muzycznym oraz przygotowuje do konkursów.
Pan z Bydgoszczy lecz od wielu , wielu lat mieszkający w Paryżu . Opowiadał o życiu nad Sekwaną, o warunkach opieki socjalnej we Francji i najbliższych , których odwiedza w swym mieście.
Opowiadałam o moim locie do Gruzji , o blogu i podróżach .
Czas płynął , pociąg posuwał się po szynach z określoną dla siebie szybkością i nawet nie zauważyłam gdy wjechałam do Warszawy. Pan przed wieczornym wylotem do Paryża poszedł pospacerować po Starym Mieście .
Obie podjechałyśmy do Warszawy Zachodniej potem zostałam zabrana i zawieziona samochodem prosto do hali odlotów lotniska. Dziękuje Pani Katarzyno… dziękuję za pomoc!
Cudowne są w życiu takie chwile gdy zupełnie nieoczekiwanie spotyka się życzliwość i bezinteresowność.

mamaMa - 2014-06-22 22:16
:-)
cudowne!

genek
genek - 2014-06-23 01:42
Nie ma to jak integracja pociągowa.

BPE - 2014-06-23 08:55
ach....tej Gruzji to Ci zazdroszczę.......czekam na pełna relację.........

tealover
tealover - 2014-06-23 09:35
:)))) już się bałam, że się nie udało!

Eugene
Eugene - 2014-06-23 19:52
Brawo za Twój spokój w pociągu, ja już bym spanikował.

Pamar - 2014-06-23 20:02
No tak... obecnie podróżowanie pociągiem jest jedną wielką niewiadomą. Ale Ty potrafisz nawet w takiej sytuacji znaleźć coś optymistycznego :)

danach - 2014-06-23 23:38
ale emocje , ciekawe co będzie dalej a integracja pociągowa to jest to !

marianka - 2014-06-24 13:03
Oj, Zula, w ogóle się nie dziwię tej życzliwości - dobrzy ludzie przyciągają dobro do siebie!

BoRa - 2014-07-13 13:00
i ja, w imieniu geoblogowiczó,w dziękuję Pani Katarzynie za zaoferowaną pomoc naszej kochanej Zuli !!!

Olmar
Olmar - 2014-07-17 09:36
Witam, bardzo sie ciesze, ze udalo sie pani zdazyc na samolot dzieki pomocy pani Katarzyny !!
Pozdrawiam z wyspy Milos.
"Pan z Bydgoszczy" ;-)

zula - 2014-07-17 12:07
...oj jaka miła niespodzianka!
Życzę wypoczynku na Milos !...a może potem relacji na geoblogu.pl?

Hania - 2014-08-04 00:21
Lato w pełni, więc dawno tu nie zaglądałam, a tu takie ciekawe podróże Zuli. Choć późno, ciekawość jest silniejsza ode mnie!
Brawo Małgosiu!

zula - 2021-02-06 06:53
Nie możemy podróżować z uwagi na szalejący Covid- granice pozamykane wracam do wspomnień i czytam.