Geoblog.pl    zula    Podróże    Bydgoszcz i okolice ...TEST dodawania zdjęć !    Bydgoszcz ...na stopniach tramwaju do dworca PKP .

Bydgoszcz ...na stopniach tramwaju do dworca PKP .

Listopad …ciemno , ponuro …słońce zakryte grubą warstwą chmur a dzisiaj na domiar „goryczy” pada deszcz .

Czytam na Geoblog.pl relacje ludzi , którzy wyruszyli do Azji .
To główny kierunek podróży , który pojawia się w opisach .
Ciekawie tam , ciepło , kolorowo i żyje się taniej niż w naszej Europie …
Powróćmy z dalekich podróży .
Zapraszam do Bydgoszczy na uroczyste otwarcie nowej linii tramwajowej o długość 1760 metrów , która biegnie w kierunku dworca kolejowego .
Inwestycja trwała dwa lata łącznie z budową nowego mostu nad Brdą.
Koszt to prawie 80 milionów złotych z czego połowa to dotacja ze środków Unii Europejskiej.
Powstały nowe stanowiska autobusowe przy dworcu PKP . Zainstalowano elektroniczne rozkłady jazdy i ustawiono wiaty przystankowe . Posadzono drzewa i krzewy wzdłuż nowej trasy .
Wszystko zostało dopięte na „ostatni” guzik i można było ruszyć .
Były władze miasta , przemówienia i przecięcie wstęgi . Prezydent Miasta uroczyście pokierował pojazdem Herbrand z 1935 roku a fotoreporterzy poczuli się jak w ….San Francisco jadąc na stopniach tramwaju .
Mieszkańcy przez dwa dni mogli podróżować bezpłatnie co przyjęli z wielkim zadowoleniem. Codzienność pokaże czy nowe rozwiązanie komunikacyjne spełni zadanie .

Dla uzupełnienia dodam , że pierwszy tramwaj wyruszył w Bydgoszczy 18 maja 1888 roku .
Łączył Dworzec Kolejowy z ulicą Poznańską , był to tramwaj konny .
3 lipca 1896 roku wyruszyły po ulicach miasta tramwaje elektryczne .

Dzieje się w mym mieście ostatnio …lecz o tym napiszę w następnym rozdziale .

mamaMa - 2012-11-25 19:02
Wygląda super!
A wśród geoblogowiczów są prawdziwi pasjonaci tramwajów, którzy na pewno się ucieszą.
Pani Zulo, listopad szary i bury, ale ma swój niepowtarzalny urok!

BoRa - 2012-11-25 20:16
Gdy ujrzałam stary czerwony wagon - przypomniało mi się, że takie tramwaje bardzo długo jeżdziły w Poznaniu na linii nr 2 do pętli na Dębiec. Motorniczy kręcił taką "wajchą" (dźwignią) raz w prawo raz w lewo, a tramwaj pędził prosto po szynach. Po co to kręcenie bylo potrzebne do tej pory nie wiem.
Ale , ale tego nowego tramwaju to możemy w Poznianiu Wam pozazdrościć. ładnie się prezentuje.

BPE - 2012-11-26 11:21
o widziasz....jaki to pozytywny wpis - tam się rozwija, w Gliwicach - zwija..........uwielbiam tramwaje !!!

danach - 2012-11-26 11:45
Bydgoszcz cały czas pięknieje, jestem pod wrażeniem od czasu odwiedzenia tego uroczego miasta , a wszystko dzięki Tobie Małgosiu :)

marianka - 2012-11-26 12:46
A ja dodam, że nie dość, że sporo się dzieje w Bydgoszczy, to jeszcze miasto nieźle się reklamuje.
Wczoraj wracając do Polski, z dużą radością dostrzegłam wielką reklamę Bydgoszczy na... samolocie!!;)

genek
genek - 2012-11-26 21:14
tramwaje wypasfoty. Wrzucam linka do strony mojemu koledze nodzykowi, który jest fanem komunikacji miejskiej poprosze go by w komentarzu zapodal nazwy i typy tych tramwajow :)

zula - 2012-11-26 21:24
Dzięki Genek ...dodałam jeszcze jeden model , pozdrawiam i czekam na uzupełnienie przez fana komunikacji !

zula - 2012-11-28 19:59
Uzupełniłam opisy zdjęć tramwajów , które kursowały po Bydgoszczy .
Dodałam znalezione w Internecie zdjęcie , które przedstawia pierwszy tramwaj w mieście .

Hania - 2012-12-03 23:02
Super zdjęcia!
Most obejrzyj o zmroku, wtedy dopiero jest piękny!

irena2005n
irena2005n - 2013-02-14 12:42
super...czyli tak też można podróżować...

zula - 2013-02-14 13:06
Oj tak ! Znam osoby ,które potrafią z Poznania przyjechać do Bydgoszczy aby pokonać trasę z centrum do Myślęcinka w zabytkowym tramwaju :)