Geoblog.pl    zula    Podróże    Pieszo z Gniezna do Częstochowy - sierpień 1984 opis i zdjęcia , 1985 rok - zdjęcia    Gniezno - wzruszenie i ...strach !
1984

Gniezno - wzruszenie i ...strach !

Polska, Gniezno

Długa uroczysta msza święta potem formowanie pielgrzymów do drogi oraz emocje wewnętrzne „podcinały” nogi.
Bałam się i wiem ,że tempo było bardzo ostre przede wszystkim dlatego aby jak najszybciej wszystkie grupy opuściły miasto .
Słońce , zmęczenie …tłumem , śpiewem , hałasem z mikrofonów i nową sytuacją .
Potem pierwsze postoje i bolące nogi …
Przerwy na trasie były co pięć – sześć kilometrów .
Trwały około pół godziny , wówczas na poboczu drogi pielgrzymi kładli swoje zmęczone ciała .
W trakcie przejścia przez miejscowości mieszkańcy wystawiali owoce , napoje .
Widok bardzo budujący a gdy słyszeliśmy oklaski to łzy same napływały do oczu.
Pierwszy dzień mojej pielgrzymi był bardzo długi i ciężki .
Po dotarciu do zakończenia trasy należało odebrać bagaż i według przydziału kierownika pielgrzymki podejść na nocleg .
Potem wieczorna toaleta i kolacja .
Byłam zbuntowana gdy po całodziennym marszu należało „jeszcze” iść na Apel Jasnogórski .
Chciałam odpocząć , poleżeć z nogami opartymi o torbę .
Pamiętam ,że byłam bardzo zmęczona.

danach - 2012-08-20 13:01
fantastycznie ,że masz zachowane zdjęcia, ostatnie super :)

zula - 2012-08-20 13:43
Tak to prawda - bardzo się cieszę ,że opisaną pielgrzymkę na Jasną Górę mogę wzbogacić fotograficznymi "dokumentami" !
Dzisiaj aż trudno uwierzyć ,że pokonałam trasę.

zula - 2012-08-20 13:47
Danusiu ...a Tobie gratuluję dodania na moim blogu 1000 komentarza !! .
Dziękuję za słowa jakże budujące w mej "pracy", pozdrawiam

danach - 2012-08-20 22:53
tak ładnie piszesz,że aż miło czytać i może i ja pójdę w końcu na pielgrzymkę :)

Hania - 2012-08-20 23:27
Te zdjęcia to super pamiątki! Brawo!

Terenia
Terenia - 2013-05-03 19:10
Małgosiu, byłaś bardzo dzielna, dzielnie znosiłaś trudy pielgrzymowania, wspominasz po latach swe ludzkie słabości a przecież Ty oprócz trudów pielgrzymowania podjęłaś trud utrwalania tych wyjątkowych dla nas chwil. Poświęcałaś na to czas którzy inni pielgrzymi przeznaczali na odpoczynek.