Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Pustkowo i zachód słońca w Rewalu !

Pustkowo i zachód słońca w Rewalu !

Polska, Pustkowo

Trzy kilometry na zachód od Rewala położone jest Pustkowo , około stu mieszkańców, niewielu wczasowiczów, lasy , spokój i cisza. Szkoda , że coraz mniej jest takich miejsc w Polsce.
Dokumenty kościelne z 1159 roku potwierdzają ,że Pustkowo jest historycznie najstarszą miejscowością na Wybrzeżu Rewalskim.
Do Pustkowa dojechać można autobusem lub rowerem . Gdy będziesz wędrować brzegiem morza to zobaczysz olbrzymi krzyż . Zapewne wejdziesz drogą prowadzącą w ląd . Zatrzymasz się może na chwilę…potem przejdziesz plac , poczytasz słowa , które umieszczone zostały na wielkim kamieniu .
„…Jak wiatr wieje od Bałtyku po gór szczyty – do krzyża na Giewoncie „
To słowa wypowiedziane przez Jana Pawła II w 1987 roku na Jasnych Błoniach stały się inspiracją do realizacji szczególnej budowy.
Pomysłodawcą wzniesienia w Pustkowie repliki krzyża z Giewontu był prezes Katolickiego Stowarzyszenia Kolejarzy Polskich – Tadeusz Jędraszek.
Rozpatrywano postawienie krzyża w Trzęsaczu i Wisełce lecz wówczas krzyż byłby ustawiony w zbyt daleko od linii brzegowej . Zdecydowano , że najwłaściwszym miejscem będzie Pustkowo .
14 maja 2007 krzyż stanął na placu w odległości stu metrów od morza.
Konstrukcja przywożona była we fragmentach potem była skręcana i częściowo spawana. Krzyż ma wysokość dziewiętnastu metrów i waży cztery i pół tony . Do wmurowania w podstawę zużyto sto siedemdziesiąt ton betonu .
Teren wokół krzyża jest fantastycznie zagospodarowany . Ustawiono ławki wśród utworzonych alejek . Kwiaty wzbogacają cały teren …jest tutaj pięknie !
Mój pobyt nad morzem zakończyłam spacerem Aleją Róż w Rewalu . To także coś nowego. Posadzono różne odmiany krzewów , postawiono tabliczki z oznaczeniem . Są ławki a wieczorem zapalają się lampki na metalowych różanych konstrukcjach. To aleja piękna, zakochanych …szczęśliwych .
Stanęłam na wydmie aby zobaczyć kolejny zachód słońca . Myślę wówczas o ludziach na drugiej półkuli , którzy się cieszą nowym dniem . Zawsze jakoś mi jest smutno patrząc na chowające się w morzu słońce…
Jest żal uciekających godzin…dni…lat…