Geoblog.pl    zula    Podróże     Pieniny , Beskidy : 1979 - mój pierwszy opis z 1979 - skanowane przeźrocza NOWOŚĆ    Muszyna-Złockie , Powroźnik i Krynica Górska ...wody zdrojowe !
1979

Muszyna-Złockie , Powroźnik i Krynica Górska ...wody zdrojowe !

Polska, Krynica

Wtorek - 24 Lipiec .

Dzisiejszego dnia wyznaczyliśmy trasę z Muszyny – Złockie do Krynicy przez Powroźnik . We wsi Powroźnik znajduje się zabytkowa cerkiew drewniana wzniesiona na początku XVII wieku. Spotykamy tutaj małą grupę malarzy , którzy wyznaczyli sobie plener w tym oto miejscu. Robimy zdjęcia , ktoś nawet utrwala na kliszy fotograficznej fragment olejnego obrazu powstającego w rękach młodego malarza.
Idziemy dalej szlakiem niebieskim przez Szaloną Górę i Górę Parkową .
Ta ostatnia ma siedemset czterdzieści jeden metrów i osłania uzdrowisko Krynica od wschodu pięknymi lesistymi stokami. Spotykamy spacerujących ludzi a my z Góry Parkowej zjeżdżamy w ciągu trzech minut kolejką linową do Krynicy.
Zwiedzamy uzdrowisko , robimy zdjęcia pod pięknym pomnikiem Adama Mickiewicza , w parku zdrojowym na tle słynnego domu Kiepury a także w środku nowego domu zdrojowego.
Wszyscy uzdrawiamy się wodą „ Jana” , „Kryniczanka „ czy ktoś woli „ Zubrem „.
Wieczornym pociągiem wracamy do Muszyny . Dochodzimy do naszego obozowiska aby spędzić tutaj kolejną noc a jutro skoro świt wyruszyć na Jaworzynę Krynicką i Wierchomlę – do bacówki Stanisława , którego tak często wspominaliśmy po powrocie z majowej wędrówki .

marianka - 2012-01-12 11:46
W zeszłym roku pierwszy raz zobaczyłam tę właśnie cerkiew - przepiękna! Mam plan kiedyś przejść się szlakiem tych cerkiewek beskidzko-bieszczadzkich;)

marianka - 2012-01-12 11:56
A, i mało kto wie, że tuż obok, w Wojkowej też jest bardzo ładna drewniana cerkiew - może następnym razem;)?

mirka66 - 2012-01-12 14:01
Marianka jesli planujesz przejsc szlakiem tych cerkwii do musisz pojechac do Komanczy.Tam sa az trzy.Polecam.

Hania - 2012-01-23 23:03
Miałam okazję zobaczyć tę cerkiew w 1981 roku, teraz z przyjemnością oglądam ją na zdjęciach.
Jest się czym zachwycać.

Terenia
Terenia - 2013-05-20 16:09
Muszyna Złockie i okolica to teren który utrwalałam w mej pamięci i na zdjęciach w 2010r a poprowadził nas w ten rejon kraju Gieniu, było czym oko i serce cieszyć.
Z wielką przyjemnością czytałam relację z Twego tam pobytu Małgosiu.