Geoblog.pl    zula    Podróże     Pieniny , Beskidy : 1979 - mój pierwszy opis z 1979 - skanowane przeźrocza NOWOŚĆ    nocleg nad Popradem
1979

nocleg nad Popradem

Polska, Rytro

Z Krakowa jedziemy pociągiem osobowym do Rytra – miejscowości klimatycznej położonej na wysokości trzysta pięćdziesiąt metrów nad poziomem morza .
Jazda pociągiem nie była tak strasznie męcząca mimo , że pociąg przeładowany był do granic możliwości.
Wszyscy zjedliśmy obiad w Krakowie z myślą ,że jest to jeden z prawdziwie domowych posiłków przed czternastodniową wędrówką.
Ze śpiewem na ustach wieczorem powitaliśmy Rytro a kolacja zjedzona z „ workowego obrusa „ okazała się nie gorsza od obiadu podanego w restauracji kategorii …„ S „ w Krakowie.
Nasze namioty rozbiliśmy nad Popradem . Po przeciwnej stronie rzeki widzieliśmy ruiny zamku z XIII wieku. Rytro to mała miejscowość położona wśród lesistych wzgórz . Tutaj biegnie czerwony szlak turystyczny na Przehybę i Halę Łabowską .

Hania - 2010-05-18 23:45
Do Rytra wędrowałam kilka razy w czerwcu 1996 roku z moja wówczas 10 letnią córką będąc na "wczasach dla matki z dzieckiem" w Piwnicznej. Było niedaleko, około 8 km. Czasami szłyśmy brzegiem Popradu i wtedy było najciekawiej, chociaż miejscami w wielkim błocie. Niedogodności rekompensowały widoki wiosennych,dywanów kwiatowych na łąkach.
Powędrowałyśmy też na Halę Łabowską, ale dopiero za drugim razem wystarczyło nam zapału.Teraz czytając Twój kolejny piękny opis wędrówki mogłam wraz z Wami znowu tam wędrować.

BPE - 2010-06-28 09:58
w tych latach spędzałam na Popradem prawie każde wakacje......przyjeżdżała do Ryttra moja ciocia z kuzynką z Gliwic i jechałam codziennie do nich na wspólną zabawę :-))

Eugene
Eugene - 2014-10-29 21:10
Tego, że nocowaliśmy w Rytrze nie mogę sobie przypomnieć ale dobrze, że Ty to zapamiętałaś.