Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Międzyzdroje - Aleja Gwiazd...gdybym moga poznać te dłonie !

Międzyzdroje - Aleja Gwiazd...gdybym moga poznać te dłonie !

Polska, Międzyzdroje

Trzaskający mróz za oknem , zapowiedzi meteorologów jakby trochę radośniejsze na zbliżającą się niedzielę – ostatnią niedzielę lutego 2011 roku. Czy to zapowiedź odchodzącej zimy ? Zupełnie nie gustuję w tej porze roku .
Popędzam dni , miesiące lecz gdy zbliża się kwiecień chciałabym aby doba miała 48 godzin a miesiąc 60 dni .
I tak jest przez kolejne miesiące aż do listopada …gdy ponownie zaczynam „poganiać” kalendarz.
Może jest to najlepszy moment aby powędrować po słonecznych Międzyzdrojach ? .
Pojechałam tam po raz pierwszy jako mały dzieciak . Pamiętam pociąg i nasze wielkie walizki oraz moje „wygodne” miejsce w korytarzu wagonu . Przesiadka w Szczecinie Dąbiu i tłum ludzi oczekujących na kolejny pociąg… ku morzu ! . Mieliśmy zapewnione wczasy w domkach kampingowych z piętrowymi łóżkami . Dosyć prymitywne warunki wypoczynku choć dobrze ,że zapewnione było całodzienne wyżywienie . Ośrodek położony był w lesie tuż przy wydmie. Bardzo szeroka piękna plaża i Bałtyk , który w tym miejscu ma zawsze najwyższą temperaturę !
Międzyzdroje położone są na wyspie Wolin w odległości trzynastu kilometrów od Świnoujścia i dwudziestu kilometrów od Kamienia Krajeńskiego . Niewielkie pensjonaty były w zabytkowych domach . Pamiętam Międzynarodowy Klub Książki i Prasy znajdujący się w pałacyku . Promenada nadmorska była miejscem naszych spacerów i wiodła prosto do ośrodka wypoczynkowego . Molo o długości 395 metrów to także przystań morska dla statków płynących do Świnoujścia i niemieckich portów Uznam .
Po paru latach powróciliśmy lecz do innego ośrodka , który znajdował się na terenie Kawczej Góry . Do morza już nie było tak blisko …droga prowadziła przez las .
Po wielu latach pojechałam „na chwilę” ponownie lecz „coś” było nie tak ! .
Powstały nowe osiedla , wybudowano wiele tzw . apartamentowców kradnąc po kawałku ziemię z Kawczej Góry .
To nie były już niewielkie Międzyzdroje choć miasto liczy dzisiaj jedynie pięć tysięcy mieszkańców . Wybudowano dziesięć hoteli i dwadzieścia dwa ośrodki wypoczynkowe . Miejscowość przygotowana jest na przyjęcie w ciągu roku ponad sto tysięcy osób z czego dwadzieścia pięć procent to goście zagraniczni . Tutaj odbywają się coroczne imprezy .
Międzyzdroje to Miasto Gwiazd . Jest Gabinet Gwiazd gdzie umieszczono figury woskowe. Każdego roku organizowany jest Europejski Festiwal Gwiazd . Znajduje się Promenada Gwiazd …można dotknąć dłoni ludzi filmu i teatru .
Mamy takie polskie Hollywood . Wielu aktorów posiada w tym mieście swoje wakacyjne domy… Każdego roku przybywają aby uczestniczyć w uroczystym odsłonięciu kolejnej wybranej dłoni na promenadzie . Wówczas jest wielkie święto dla uczestników , turystów i mieszkańców miasta .
Mamy swoje polskie Oskarowe miejsce na Ziemi !

Wpisu dokonałam 26 lutego 2011 gdy w Polsce mamy minus 10 C .
W Hollywood zakończono przygotowania Oskarowej Gali a temperatura przed ogłoszeniem werdyktów Amerykańskiej Akademii Filmowej jest bardzo wysoka .
Ciekawa jestem czy film " Jak zostać królem " zbierze najwięcej Oskarów ?..
W niedzielną uroczystą noc 27 lutego 2011 wszystko juz będzie wiadomo !