Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Toruń...porusza ...serca !

Toruń...porusza ...serca !

Polska, Toruń

...to była niedzielna wycieczka ...tak na trzy godziny ...choć planowana od dawna !
Ilekroć robiło się słonecznie słyszałam od Ewy :..."no to jedziemy do Torunia " .
Oczywiście z radością przyjmowałam propozycję...nie byłam w tym mieście siedem długich lat !!!
Wstyd pisać lecz częściej ruszałam w świat zapominając o najbliższym i najpiękniejszym z polskich miast !.
To miasto ma swój urok...stare budynki , piękne kamienice przeplatają się z młodymi ludźmi , którzy tutaj studiują .
To jakby dwa światy , każdy inny i jakże ciekawy...
Kiedyś bardzo często jeździłam do Torunia .
Potrafiłam po pracy podjechać pociągiem i po godzinie byłam już w niewielkiej lokalu z pizą .To była nowość w tamtych czasach.
Pospacerowałam ulica Szeroką ...doszłam do "Modrego Fartuszka " - kawiarni na Rynku Nowego Miasta .
Potem dochodziłam do Bulwaru Filadelfijskiego i patrząc na Wisłę ...odpoczywałam.
Po godzinie ruszałam ...biegiem w kierunku dworca aby usiąść w przedziale i pomyśleć o Toruniu .
Wczoraj zabrałam aparat i utrwaliłam piękno miasta...dopowiesz ,że nie wszystko...prawda ...czasu było zbyt mało .
Mam nadzieję ,że teraz ponownie zawitam do Torunia ...szybciej ...nie za siedem lat !!!

24.10.2010

BPE - 2010-10-25 09:05
ten Toruń kochana wylądował Ci gdzieś na oceanie

zula - 2010-10-25 09:34
...tak jest czasem z blogiem...nie moja wina...lecz Toruń to 50 km od Bydgoszczy i jest przepięknym polskim miastem !
zapraszam do odwiedzin ...koniecznie ! :) pozdrawiam

zula - 2010-10-25 09:41
...wiem już ,że to moja wina bo nie wybrałam dokładnie miasta Torunia !...czyli uczę się cały czas !!! ...poprawiłam błąd a blog jest OK tylko uczeń słaby!?...

BPE - 2010-10-25 11:29
byłam w Toruniu lata temu i muszę przyznac, ze byłam oczarowana. jest ponoć nazywany Krakowem północy i coś w tym jest.
W Polsce jest mnóstwo przpięknych miast, zastanawiam sie tylko dlaczego ja musze mieszkać w jednym z najbrzydszych (mowa tu o obrzydliwych Gliwicach.....nie o moim ukochanym Nowym Sączu)

danach - 2010-10-25 11:50
oj jakie piękne zdjęcia, a do tego coraz więcej w Polsce takich pięknych miejsc, trzeba o nich pisać i pokazywać :)

mirka66 - 2010-10-25 14:53
Uwielbiam Torun i torunskie pierniki.

zula - 2010-10-25 15:23
...dziękuję Wam...to następnym razem będą : pierniki , Obserwatorium ...Stary Teatr...Krzywy Dom , Zamek :)

Ola i Janusz
Ola i Janusz - 2011-01-30 22:35
Cudowne są te zdjęcia, a Toruń to wyjątkowe miasto.

zula - 2016-09-17 20:55
Minęło sześć długich lat i do Torunia nie dojechałem!