Geoblog.pl    zula    Podróże    Europa za 30 dolarów ?!...: 1986 - opis i skanowane przeźrocza NOWOŚĆ    szczególny dzień ...
1986

szczególny dzień ...

Włochy
Włochy, Roma
Przejechano 2060 km

Codziennie o świcie pieszo wyruszaliśmy drogą prowadzącą wśród winogronowych pól . Z Figline jechaliśmy pociągiem do Florencji a potem dalej…
....ta wyprawa , ta droga rozpoczęła się o godzinie trzeciej nad ranem . Było chłodno , szliśmy przy świetle księżyca …potem jeszcze trzy godziny jazdy pociągiem Florencja – Rzym.
Myślę , że ta droga rozpoczęła się kilka lat temu !!!. Pragnienie przyjazdu , pragnienie bycia , zobaczenia , otrzymania błogosławieństwa Ojca Świętego a potem pragnienie podzielenia się wrażeniami.
To były kilkuletnie nasze marzenia .
Byliśmy u naszego największego Polaka Papieża Jana Pawła II.
Było to w środę 1 października 1986 roku. Powróćmy może teraz do tamtych chwil i niech te parę wersów czytanych w tej chwili będzie Waszym uczestnictwem w naszym pielgrzymowaniu do Stolicy Piotrowej.
Nazwa Watykan określa dzisiaj Państwo Papieskie i stolicę kościoła katolickiego . Bazylika św. Piotra wraz z placem przed nią usytuowanym stanowią miejsce zgromadzeń setek tysięcy pielgrzymów i turystów , którzy przybywają nieustającą falą do wiecznego miasta.
Plac św. Piotra ograniczony jest częściowo słynną kolumnadą , która ma symbolizować wyciągnięte ramiona Chrystusa .
Państwo Papieskie obejmuje poza Bazyliką i placem św. Piotra : Pałac Papieski gdzie mieści się rezydencja papieża , muzea watykańskie , bibliotekę , pocztę oraz stację kolejową. Przepiękne są ogrody okalające cały teren a powierzchnia Watykanu wynosi 44 hektary.
Gwardia Szwajcarska utworzona przez Sykstusa IV w 1480 roku ma za zadanie chronić osobę papieża . Powołana jest także do oddawania honorów. Stan liczebny to 30 oficerów i 50 halabardników. Ciekawostką jest , że gwardzista musi być kawalerem , praktykującym katolikiem i być zdolnym do służby wojskowej w Szwajcarii. Stroje gwardii są bardzo kolorowe i oryginalne a projektował je prawdopodobnie…Michał Anioł.
Każdego roku z Polski przybywa do Rzymu około 30 tysięcy Polaków .
Po trzech godzinach dobiega końca spotkanie z Janem Pawłem II …my dziękujemy za otrzymane błogosławieństwo i dotyk dłoni Ojca Świętego .
Prosić będziemy o szczęśliwy przyjazd Papieża Jana Pawła II do ojczyzny w 1987 roku.
Wieczorem był spacer po starym , dobrym Rzymie : schody Hiszpańskie , Kapitol , Polski Kościół i …znowu fontanna di Trevi .