Geoblog.pl    zula    Podróże    Stany Zjednoczone Ameryki Północnej : 1994 - opis    San Francisco - ...chciałabym powrócić !
1994

San Francisco - ...chciałabym powrócić !

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, San Francisco

Chłodny morski wiatr , mgła i temperatura w granicach 20 stopni Celsjusza – to warunki atmosferyczne miasta położonego w Kalifornii – krainie jakże często zwanej słonecznym rajem na ziemi.
San Francisco zajmuje 48 mil kwadratowych obszaru na krańcu wąskiego półwyspu leżącego dokładnie na środku Kalifornijskiego wybrzeża .
Miasto nowoczesne , a śródmieście usytuowane jest na wzniesieniach , skąd roztacza się wspaniały widok na zatokę.
Piramida „ Transameryka „ jest najbardziej charakterystycznym symbolem miasta .
Budynek banku strzela w niebo jak igła i skutecznie pomniejsza wysokie elewacje wokół siebie.
W samym środku San Francisco wynurza się nagle enklawa Chinatown.
Ten gęsto zasiedlony kipiący życiem , bajecznie kolorowy rejon….to drugie co do wielkości skupisko ludności chińskiej poza Azją. Chinatown posiada własne banki , szkoły , prasę i cieszy się zupełną niezależnością.
Mieszka tutaj oprócz ludności chińskiej spora liczba Wietnamczyków. W ciągu roku rejon ten kipi życiem i aktywnością .
Labirynt wąskich ulic przywołuje czar i tajemniczość , ze sklepami z egzotycznymi wyrobami i niezliczoną ilością restauracji oferujących pikantne potrawy . Zapewniam , że sześć dolarów wystarczy aby zamówić obiad dla dwóch osób .
Jedną z najbardziej malowniczych ulic w tym mieście jest „ Lombard Str. „ .
Wąska ulica wije się zakolami w dół dostarczając niezapomnianych wrażeń zarówno zmotoryzowanym jak i pieszym.
Ulica otoczona jest wspaniałymi rezydencjami tonącymi w kwiatach !!!!.
Ze wzgórza można zejść pieszo polecam jednak przejazd tramwajem linowym.
W mieście są już tylko trzy linie , a te oryginalne wagony pozostają najpopularniejszym środkiem poruszania się.
….gdzieś w dali widzimy niewielką wyspę… zanim skalista wysepka stała się najstarszym więzieniem w całych Stanach Zjednoczonych. …była naturalną oazą kolonii pelikanów , stąd też nazwa „ Alkatraz „ – co po hiszpańsku znaczy pelikan.
Ten oblany ze wszystkich stron lodowato zimnymi wodami zatoki San Francisco skrawek lądu stał się idealnym miejscem dla izolacji najgroźniejszych przestępców .
W 1963 roku więzienie zamknięto i udostępniono turystom.
Godzinna wycieczka zapewnia liczne atrakcje…można między innymi spędzić całą minutę w mrocznej , zamkniętej celi .
Schowany we mgle most to most „ Złotych Wrót „. Jest także symbolem miasta.
Wiatr od morza wpędza nas w dzielnicę portową , liczne sklepy , bary z owocami morza i …napojami piratów – musimy wracać na dworzec autobusowy … ponownie spacerujemy po wzgórzach.
San Francisco całkowicie różni się od jakiegokolwiek innego miasta.
Rzędy domów o charakterystycznym wiktoriańskim stylu…domu ozdobione często nadmierną ilością wieżyczek , balkonów i okien . Zbudowane zostały z twardej sekwoi lub sosny. Te wspaniałe domy , znane przez nas z amerykańskich filmów , stanowią integralną część miasta.
San Francisco – to piękne miasto na tle błękitnego nieba.
Opuszczając mamy nadzieję , że uda nam się kiedyś tutaj powrócić.