Geoblog.pl    zula    Podróże    Bydgoszcz i okolice ...TEST dodawania zdjęć !    Złoto w Grudziądzu...
2022

Złoto w Grudziądzu...

Polska, Grudziądz

Piszę gdy mamy ostatnie dwa dni sierpnia 2022 roku...potem będzie piękny wrzesień i troszkę jesienny październik .
Listopada nie ruszam bo to odległy termin...

Zadzwoniłam do Hanah.geoblog.pl czy pojedzie ze mną do Grudziądza. Chwila zastanowienia i po chwili wiadomo było ,że spędzimy dwie noce w "Hotelu przy Solankach".
Poprosiłam o wcześniejsze zameldowanie tak aby wykorzystać każdy dzień maksymalnie...do „upadłego”.
Geoterma czyli kompleks basenów solankowych oraz kompleksu do rehabilitacji w formie ćwiczeń, fizykoterapii czy masaży. Można skorzystać z drenażu limfatycznego ręcznego lub mechanicznego.
Stężenie solanki jest od 1,5 % w basenie dla dzieci do najwyższego 7,5% w basenie z rozsuwanym dachem .Jest także basen pływacki , małe – 6 osobowe i wielkie jacuzzi gdzie temperatura jest najwyższa. Jest jeszcze sauna sucha i mokra ,która ma wiele zwolenników.
To jak bardzo chciałam skorzystać z leczniczych wód nie muszę tłumaczyć lecz nie ukrywam ,że zastanawiałam się jak wejdę ...jakie schody i poręcze. Kiedyś bez problemu byłam w wodzie a dzisiaj był strach ,który bardzo chciałam pokonać.
Szłam z kulą bardzo ostrożnie – aby nic się złego nie stało. W basenie byli ludzie i zainteresowała się mną Pani,która jakby pilotowałam schodek po schodku abym poznała teren. Basen ma głębokość metr trzydzieści i gdy stanęłam na dnie i poczułam ciepłotę wody pomyślałam ...Jak tutaj wspaniale.. zdrowotna woda , nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba. Cudowne miejsce !
Bilety kupuje się na godzinę w cenie dwudziestu złotych .
Do końca sierpnia była promocja i można było kupić dwie godziny na basenach w cenie godziny.
Oczywiście są zamykane szafki i dostaje się minutowe zegarki a przekroczenie godziny to 50 groszy za każdą minutę.
Zapewniam jednak ,że godzina jest wystarczającą kąpielą w solance aby się wymoczyć i zbyt mocno nie osłabić.
Solanka wydobywana jest ze źródła Marusza – o zasoleniu 7,6 % i temperaturze około 40C w odległości trzech kilometrów od powstałych basenów termalnych.
Poza rozpuszczoną solą zawiera wapń , magnez, potas , żelazo i jodki.
Oczywiście po kąpieli należy odpocząć i tutaj bardzo dobrą rolę spełnia hotel. Położony jest około 5 minut od Geotermi
Pokój dla dwóch osób to koszt około 140zł ze śniadaniem. Cena więc jest dobra przy dwóch osobach . Pokój dla jednej osoby kosztuje 130zł oczywiście ze śniadaniem. Dodam jednak , że posiłek jest serwowany i dosyć skromy lecz dla kogoś kto chce przy okazji zgubić kilka kilogramów to idealne miejsce.

Ponownie powracamy w solankowe smaki. Wkraczamy jakby do palmiarni - wielkiej piramidy . Foteliki zapraszają na pobyt w tym morskim klimacie. Mówi się ,że godzina spędzona tutaj to dzień nad Bałtykiem! I I podoba się Tobie to stwierdzenie ?.
Każdego dnia wracałam na basen i do tzw Groty Solnej choć to nie ma nic wspólnego z pojęciem groty... Wstęp dla seniorów jak zawsze tańszy ...o złotówkę. Kosztuje 8 złotych a pobyt do woli!. Można tutaj spać, czytać książkę i cicho rozmawiać aby nie przeszkadzać innym wypoczywającym.
Nie wiem czy opisałam wszystko.
Starałam się aby wpis o odpoczynku i leczeniu w basenach zamieścić jak najszybciej by kto jeszcze chciałby jechać niech to zrobi ...jeżeli tylko czas i fundusze pozwalają.
Wracam we wrześniu i już nie mogę się doczekać.

. A co warto zobaczyć w pięknym mieście?