Geoblog.pl    zula    Podróże    Wielka Brytania -Londyn 2011 , Angielska wieś - 2018 i 2019    Powroty do domu są najlepsze...i podsumowanie opieki w Anglii.
2019

Powroty do domu są najlepsze...i podsumowanie opieki w Anglii.

Podróż minęła bardzo szybko.
Pan kierowca ,który dostał za zadanie przewozu mnie do Bydgoszczy wykonał swoją pracę perfekcyjnie.
Porozmawialiśmy o podróżach i trudach starości ...Mam to szczęście ,że spotykam na swojej drodze ludzi życzliwych i otwartych.
Spotykam dobroć człowieka. Na finał pouczył jak wchodzić po schodach używając do pomocy kuli.
Poszło wszystko sprawnie.
Napiszę wam ,że sobie radzę ...a muszę.
Zlikwidowałam bariery - oczywiście dzięki pomocy Seb.-dziękuję ! - czyli wystawiłam drzwi , przeniosłam łóżko do pokoju "salonu" - tak się teraz mówi . Dawniej mówiło się pokój "telewizyjny" . Jest bliżej kuchni i łazienki . Doktor określił ,że mogę poruszać się wyłącznie na foteliku od komputera lub wózku. To wszystko związane jest ...niestety z wiekiem i wagą !
Pozwolę sobie w tym miejscu na zakończenie wyprawy napisać parę zdań refleksji oraz moich przemyśleń .
Najważniejsza sprawa.
1. Od 2 lat kupuję ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków i choroby.
Poza europejska kartą to najważniejszy dokument podróżny.
Sama dzisiaj dziwię się jak mogłam przejechać ileś tam kilometrów i nigdy nie przywiązywałam wagi do ubezpieczenia .
OGROMNY BŁĄD !
2. Komunikacja telefoniczna pomiędzy Polską a mną oraz pomoc realizowana w Anglii była bardzo dobra .
Transport z domu na lotnisko, opieka przed odlotem , przylot i asysta na lotnisku w Gdańsku , transport do hotelu oraz przejazd z hotelu do Bydgoszczy- zasługuje na uznanie !
3. Opieka medyczna
Byłam w dwóch klinikach w ciągu dwóch dni.
Oczekiwanie- bardzo długie 6-8 godzin . W każdym okienku - rejestracja,lekarz, prześwietlenie, ponownie lekarz powtarzają się te same procedury. Pytania i zapisywanie w komputerach . Nie ma przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi "pokojami".
Pracuje się spokojnie z uśmiechem do pacjenta.
Widać ,że zapewnia się pracę...każdemu !. Jeden mierzy ciśnienie drugi robi EKG.
Następna osoba nadzoruje zastrzyk przeciw zakrzepowy.
Inna osoba przygotowuje zlecenie na kule .
Kolejna osoba receptę na serię zastrzyków aby starczyło do wizyty u ortopedy po powrocie.
W dokumentach zapisano ,ze otrzymałam płytkę z prześwietlenia ...a wykonano zdjęcie moim telefonem ekranu z obrazem złamania.
Trochę mało uczciwe.
Byłam na tyle zestresowana ,że nie pytałam- a przecież to bardzo ważne.
Ortezę (podobno bardzo dobrą -tak określiła Natalia -znajoma rehabilitant ) oraz kule otrzymałam bezpłatnie.
Zastrzyki - 6 sztuk kosztowały mnie 38 funtów.
4. Opieka w Polsce .
Ubezpieczyciel zapewnia opiekę lekarską , diagnostykę i w razie potrzeby pokrywa koszty operacji. Rehabilitacja we własnych prywatnych klinikach - wskazanych - 30 zabiegów.
Skierowano mnie do lekarza do odległej o 25 km placówki medycznej.
Czas i zmęczenie . Ponownie już tam nie pojadę. Otrzymałam receptę na 100% na zastrzyki co dawało kwotę ponad 300 zł .
Otrzymałam także skierowanie na prześwietlenie w szpitalu w CO - także odległe o 25 km.. Zbyt daleko aby ponownie tam jechać.
Wniosek nasuwa się ,że dalsza opieka w Polsce jest ...taka sobie ,żeby nie powiedzieć ZŁA !

Dzisiaj w ramach NFZ i otrzymanego skierowania od ortopedy i wykonałam RTG,
Opisu nie dostałam , jutro "idę" do ortopedy - blisko domu - i bardzo chciałabym usłyszeć :
NOGA DOBRZE SIĘ ZRASTA ! ...pozostaną jeszcze albo już tylko 4 tygodnie ortezy . OBY !.
WIERZĘ GŁĘBOKO !.
Miałam i tak szczęście ,że nie złamałam dodatkowo ręki...prawda ?

Czwartek - 4 lipiec 2019 godz. 10
Doktor Ortopeda ( ten sam zresztą co kiedyś operował Ewę gdy miała straszny wypadek samochodowy w okolicach Wałcza )
określił ,że zrost jest prawidłowy .
Olbrzymia radość .
Kolejna konsultacja 2 sierpnia .
Finałowa bez konieczności zrobienia zdjęcia.
Potem rehabilitacja ...

Dziękuję za słowa wsparcia ...pomaga to bardzo psychice.
Jesteście Kochani !

marianka - 2019-07-03 23:08
Oby zrastała się jak najlepiej! Mocno za to trzymam kciuki i serdecznie Cię ściskam!
A przy okazji dziękuję za zebrane refleksje odnośnie korzystania ze służby medycznej za granicą.

krys168
krys168 - 2019-07-04 00:38
Witam, po 7 latach nieobecności na Geoblogu. Zamierzam tu powrócić. W moim życiu wiele się działo. Wrażeniami związanymi ze zwiedzaniem bardzo wielu niezwykłych miejsc na świecie podzielę się wkrótce.
Poruszyło mnie to przykre zdarzenie podczas wyjazdu, a zbiegło się z podobną kontuzją z początku czerwca bliskiej mi osoby, mieszkającej na stałe ponad 51 lat właśnie w Londynie. Opis doświadczeń ze służbą medyczną - bardzo podobny. Życzę jak najszybszego powrotu do zdrowia i serdecznie pozdrawiam.

danach - 2019-07-04 11:05
Bardzo dzielna jesteś Małgosiu, szybkiego powrotu do pełnej sprawności życzę i serdecznie pozdrawiam :)

jowa31
jowa31 - 2019-07-05 01:06
oj tam Zula, 65 to jeszcze nie koniec świata jeszcze "se" koleżanka polata,; a mówią, że kot i pijany spada na 4 nogi
a widzisz pić może trzeba było to by się nogi nie poświęciło :-) , a tak poważnie mam nadzieję, że wszystko będzie OK;
pozdrawiam

zula - 2019-07-05 06:55
@marianko- dziękuję,
...obyś NIGDY nie korzystała z zawartych informacji .
@krys168 - wszyscy na Geoblog.pl cieszymy się z Twojego powrotu!
Pisz,wspominaj podróże - poczytam
:) pozdrawiam Was

zula - 2019-07-05 07:12
@ danach- dziękuję :)
Staram się...choć nie samym pokarmem żyje , to gotuje o poranku owsiankę, potem robię obiad : kasza lub ogórkowa lub...a wszystko tak aby nie UTYĆ !
@ jowa31
Uśmiałam się z KOTA i ...wódki.
" se " polatam i oby się udało...cel jest !
Lata lecą... życie lecz do 100 pozostało
WIELE !
:) geoblogerki - zapraszam na żurek
Bydgoszcz jest piękna !

Bora
Bora - 2019-07-06 09:30
Zdrówka zdrówka i dużo zaparcia w rehabilitacji, która pod okiem właściwego specjalisty uczyni cuda.

zula - 2019-07-06 14:53
@Bora- dziękuję z całego serca.
Mam nadzieję, że uporam się szybciutko i będę jeszcze...skakać przez płoty !

HANIAH
HANIAH - 2019-07-16 22:17
Żurek Zuli jest przepyszny. Miałam okazję spróbowac!

zula - 2019-07-17 10:26
@ prawda Haniah ... i dodam ,że z wielką radością powitam Ciebie z żurkiem.
Masz to szczęście bo mieszkasz w Bydgoszczy!

pamar
pamar - 2019-07-19 19:04
Ja również trzymam kciuki za szybki powrót do zdrowia. Wszystkiego dobrego Kochana Zulu!

zula - 2019-07-19 20:04
@Palmer
Drodzy moi , dziękuję za życzenia.
Wszystko idzie w dobrym kierunku jeszcze ...tylko dwa tygodnie i będę poruszać się bez dodatkowego wsparcia orteza jest ciężka !
Spanie w bucie w poscieli to dziwne uczucie !
Pozdrawiam
Martyno nie mogę doszukać się Twoich relacji z Hiszpanii. Proszę napisz na Geoblog.pl