Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Sopot ...w deszczu i "Dwa Teatry"
2019

Sopot ...w deszczu i "Dwa Teatry"

Polska, Sopot

Wyjazd do Sopotu w maju to strzał w dziesiątkę.
Nie ma tłumów , restauracje oczekują na gości a kelnerzy witają z uśmiechem , ławki przy molo zajmować można bez żadnego problemu a spacery nadmorskimi alejkami są przyjemnością.
To wszystko prawda .
Zaplanowałam sobie ,że spędzę cztery dni w moim Sopocie .
Nie sądziłam jednak ,że przez dwa dni deszcz będzie padał okrutnie. Dobrze ,że zabrałam lekką lecz zimową kurteczkę lecz i tak to nie był odpowiedni czas na kilkugodzinne chodzenie . Nie chodzę z parasolem więc musiałam coś zaradzić.
Poczytajcie jak to było.
W dniach 24-27 maja 2019 odbywał się XIX Festiwal Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „ Dwa Teatry” .
Prezentacje konkursowe przedstawiane były w Teatrze BoTo , Multikinie oraz na Scenie Kameralnej Teatru Wybrzeże.
Przyjechałam 26 maja 2019 i właściwie prosto z pociągu weszłam na spotkanie z gwiazdami.
Bohaterem przedpołudniowej pogawędki był Jerzy Zelnik ,który odpowiadał na pytania Małgorzaty Krotla. Rozmowa bardzo interesująca – o aktorstwie i życiu i o tym że należy ...słuchać drugiego człowieka. Aktor zwracał także uwagę aby dużo czytać dzieciom. Nowe pokolenie nie może zginąć w świecie Internetu .
Kolejnego dnia także deszcz lał i już wiedziałam ,że dojdę na kolejne spotkanie z gwiazdami.
Scena Kameralna Teatru Wybrzeże wypełniona była po same brzegi. Ludzie na stojąco oczekiwali na gościa.
Wielki aktor , reżyser Jan Englert opowiadał o kulisach pracy. Prowadząca Katarzyna Stoparczyk z Programu 3 Polskiego Radia miała trudności aby zadać dodatkowe pytanie . Nawiązała się pomiędzy gościem a widownią wspaniała nić . Słuchaliśmy w wielkim skupieniu . Jan Englert wspominał współczesny teatr i to ,że brakuje czystości polszczyzny. Gromkie brawa wszystkich uczestników , zdjęcia i autografy były finałowym akordem . Reżyser także zachęcił aby zobaczyć film „Przygoda” Sandor Marai w reżyserii Jana Englert. Główne role grają Beata Ścibiakówna i Jan Englert. Film bardzo dobry i polecam gdy tylko będzie możliwość zobaczenia.
Sopot deszczowy był dla mnie kulturalnym miejscem wspaniałych autorskich spotkań.
Szkoda mi było ,że nie byłam na spotkaniu z Katarzyną Dąbrowską i Pawłem Deląg oraz Małgorzatą Kożuchowską.
Do zobaczenia za rok na XX Jubileuszowym Festiwalu „Dwa Teatry”.