Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Węgorzewo i...powrót do Bydgoszczy!
2018

Węgorzewo i...powrót do Bydgoszczy!

Polska, Węgorzewo

Mijały dni i ...chętnie pozostałaby dłużej. Wiecie co to znaczy ?!
Należało jeszcze zobaczyć Węgorzewo lecz czasu na zwiedzenie miasta było zbyt mało.
Dzięki Izie byłam w miejscu pamięci ofiar I Wojny Światowej. Pochowano na nim 344 żołnierzy niemieckich i 234 żołnierzy rosyjskich. Cmentarz położony na zalesionym wzgórzu z widokiem na Jezioro Święcajty i Kocią Wyspę . Wzruszające miejsce.
Węgorzewo położone nad Jeziorem Mamry i Rzeką Węgorapą . Miasto liczy około dwunastu tysięcy mieszkańców. Ilość zieleni i kwiatów zadziwia .
W sezonie letnim wszystkie hotele ,pola namiotowe i kwatery prywatne zapełniają się przede wszystkimi młodymi ludźmi. To pasjonaci żeglarstwa ! Żaglówki , jachty i łodzie oraz kajaki to wszystko można wypożyczyć. Baza gastronomiczna - bardzo dobra - dania przede wszystkim z ryb . Ceny są umiarkowane – tak pod studencką kieszeń .
W starym budynku dworca kolejowego znajduje się Muzeum Tradycji Kolejowej .
W Węgorzewie znajduje się Cerkiew Greko-Katolicka oraz Prawosławna św. Apostołów Piotra i Pawła. Z przykrością dodam ,że w obu świątyniach nie byłam . Podobnie nie oglądałam muzeum na dworcu kolejowym. Wniosek nasuwa się sam .
Należy powrócić !
Wieczorem siedziałyśmy na tarasie i oglądałyśmy stare zdjęcia . Wspomnienia...
Gorączka ostatnich dni i tam dokuczała nam bardzo.

Niestety czas wracać do Bydgoszczy ...niby takim dobrym pociągiem -TLK pośpieszny . A jednak nie było dobrze .
Pociąg przyjechał do Giżycka z godzinnym opóźnieniem. Odnowiony dworzec kolejowy jest przystosowany wyłącznie dla młodych ,sprawnych osób. W sali dworcowej nie ma ławek. Młodzi biorą plecak i siadają na ziemi ...a „starsze panie” cóż mają zrobić ?! Obiecałam ,że napiszę do Giżycka uwagę bo tak nie powinno być !
Pociąg dojechał do Torunia z opóźnieniem 90 minut. W składzie ,który jedzie aż do Wrocławia nie było wózeczka z napojami.
Konduktor roznosił małą butelkę wody - to tak w ramach przeprosin . Skład pociągu jak za dawnych lat. Osiem osób w przedziale – ciężko ! Spóźnienie przyczyniło się odjechał nasz pociąg do Bydgoszczy. Dworzec Toruń Główny prezentuje się bardzo ładnie – polecam .
Finał naszej podróży był taki ,że zamiast o siedemnastej godzinie byłyśmy o dwudziestej.
Natrysk ...pić...jeść i spać.
Spałam chyba dwanaście godzin...

Grażyno dziękuję za Twoje zdecydowanie .
Spędziłam dzięki Wam -wspaniały tydzień - czuję się bardzo dobrze !