Geoblog.pl    zula    Podróże    Hiszpania - Katalonia - Październik 2013 i Maj 2018    Girona w słońcu i w deszczu.
2018

Girona w słońcu i w deszczu.

Hiszpania
Hiszpania, Girona

Kolejny dzień pobytu .
Chłodno .
W Polsce w ostatnim tygodniu przed wyjazdem było bardzo ciepło .
Nagle„ wyszła” moja słaba organizacja wyjazdu – nie zabrałam kurtki . Zupełnie nie myślałam ,że deszcz może mnie zaskoczyć...przecież lecę do Hiszpanii.
Festiwal Kwiatowy w Gironie po raz pierwszy odbył się w 1954 roku. Każdego roku w maju przedstawiane są ekspozycje kwiatowe . Wydawana jest specjalna kwiatowa mapa i wiele ludzi spaceruje tym szlakiem.
Na specjalnej tablicy umieszczony jest numer i zdjęcie autora prezentacji. Są żywe kwiaty lecz są także wykorzystywane inne formy. Zainteresowanie moje wzbudziła pomarańczowa ścian z zielenią. Wykorzystano kaski w które umieszczone zielone pędy i wszystko wyglądało jakby to były ananasy.
Wiele dekoracji nawiązywało do sytuacji w Katalonii. Były gołąbki pokoju zamieszczone w klatkach . Most przyozdobiono wielkimi papierowymi kwiatami w barwach katalońskich.
Było także bardzo dużo ludzi i to starszych ,którzy w grupie wycieczkowej zwiedzali miasto.
Kiedy doszłam do katedry zobaczyłam dywan kwiatowy z róż . Wyglądał przepięknie .
Niespodziewany zimny wiatr i deszcz zmienił mój plan. Ile sił w nogach powróciłam do hotelu i tutaj było mi bardzo dobrze.
Pisałam w rozdziale „koty w Gironie” ,że pogubiłam się w mieście. Pomieszałam drogę kilkakrotnie. Pomyślałam ,że dawno nie byłam na żadnym szlaku i to są efekty mojej bezradności.
I znowu niepokój
...lecz gdy wyszło słońce i mogłam ponownie pospacerować lub usiąść na ławce i oglądać wszystko dookoła- czułam się bardzo dobrze!

stock
stock - 2018-06-03 15:17
Nie słyszałem wcześniej o tym festiwalu, ale po zdjęciach widzę, że wybór miejsca podróży świetny!

tasiemiecc
tasiemiecc - 2018-06-03 16:49
Piękna ta Girona

mamaMa - 2018-06-03 20:06
Wspaniałe!!! Kocham kwiaty i myślę, że też chciałabym pojechać na ich festiwal w Gironie:-)

Jak ten pan na drugim zdjęciu pięknie się uśmiecha!

A Ty nie jesteś bezradna - wprost przeciwnie - przecież wybrałaś się w świat!!!

BPE - 2018-06-04 09:40
też nie wiedziałam ....... przyznam szczerze, ze w ogóle nie wiedziałam gdzie jest Girona - jakoś nigdy nie budziła mojego zainteresowania , a widzę, że niesłusznie

pamar
pamar - 2018-06-05 09:43
Te schody usiane kwiatami - cudne!

pamar - 2018-06-05 09:44
Nie martw się tym zagubieniem!
My kiedyś wracając z podróży, wsiedliśmy z ły autobus w Gdańsku! W tropikach dajemy sobie radę, a we własnym kraju pomyliliśmy kierunek :D
To się chyba wszystkim zdarza :)

danach - 2018-06-06 10:30
Zula, to u Ciebie czytałam o festiwalu kwiatowym we Francji a teraz Girona, wspaniałe dekoracje i warto w tym czasie tam pojechać, dzięki.
Zdjęcie ostatnie dopełniło tradycji super !!!

marianka - 2018-06-08 14:43
Z drugiej strony... jak się gubić to właśnie w takim pięknym miejscu! :)