Geoblog.pl    zula    Podróże     Ryga,Lwów- 2014 i Tallinn - 2015    Bydgoszcz- Lwów ...niepewność dni !

Bydgoszcz- Lwów ...niepewność dni !

Bilet lotniczy do Lwowa kupiłam w listopadzie 2013 w promocji Polskich Linii Lotniczych LOT.
Niestety to wcale nie znaczy ,że był w atrakcyjnej cenie. Jak mam sobie wytłumaczyć fakt ,że dystans Warszawa – Lwów samolot pokonuje w 35- 40 minut a bilet kosztuje dziewięćdziesiąt sześć - EURO !. Drogo !.
Termin wyjazdu zbliżał się .
Komunikaty ogłaszane w marcu przez Zarząd Firmy LOT o możliwości przesunięcia terminu wyjazdu do Lwowa i Kijowa nie były radosną informacją. Wyzwalały niepokój .
Rozpatrywałam wycofanie się z turystycznego pomysłu …no bo jak można zwiedzać gdy KRAJ walczy o swoje JUTRO !.
W domu nie miałam sprzymierzeńców.
Słyszałam:... „proszę nie jedź, to nie jest bezpieczna podróż”... . Zastanawiałam się lecz po tygodniu podjęłam decyzję – jadę . Zmieniłam hotel na ciut lepszy aby był centralnie położony w mieście .
Wiele czytałam relacji z podróży do Lwowa. Cenne informacje , opisy i bardzo ładne zdjęcia… czyli w „myślach” byłam tam od wielu lat . Wiedziałam ,że będę w miejscach polecanych oraz w miejscach ,które uważane są za obowiązkowe.

Prognozy pogody zapewniły ,że moje dni upłyną w pełnym słońcu i temperaturze + 20 C. No to pięknie - wiosna w pełni!
Dodam jeszcze na koniec ważną informację ,że dokumentem podróży do przekroczenia granicy Ukrainy jest ważny paszport.

Za moment będzie - Warszawa Lotnisko im. Fryderyka Chopina a potem krótki lot !.

BPE - 2014-05-09 19:20
tak czy inaczej - uważaj na siebie........tam nadal nie jest bezpiecznie ........

Eugene
Eugene - 2014-05-09 19:26
Dobrze że paszport teraz można trzymać w domu a nie jak 30 lat temu na komendzie milicji. Szczęśliwego powrotu.

Pamar - 2014-05-09 21:55
Jeśli będzie bezpiecznie, podróż na pewno będzie udana. Trzymam kciuki

danach - 2014-05-09 22:09
Jak dobrze,że już jesteś w kraju ale miałaś trudna decyzję nie zazdroszczę, ale myślę ,że było warto

BoRa - 2014-05-10 20:44
Kraj, który walczy o swoje jutro ! pięknie powiedziane.

zula - 2014-05-10 21:33
@ BoRa miło mi czytać Twoje słowa , tym bardziej ,że dodałaś 2000 komentarz na moim blogu!
GRATULUJĘ :)

polak
polak - 2014-05-11 09:07
ta.. niebezpiecznie jest bo banderowcy nie lubią polskiej hołoty

marianka - 2014-05-12 16:34
Drogi Polaku, proszę pamiętaj, że większość Ukrainców to ludzie bardzo przyjaźnie nastawieni do Polski i wdzięczni za nasze wsparcie!
A jeśli mamy razem budować dobrą współpracę, to raczej w oparciu o wspólne wartości i cele niż trudną historię. Trzeba o niej owszem pamiętać (zwłaszcza, że tak jak i moją, wiele rodzin dotknęła ona osobiście), ale mam olbrzymią nadzieję, że jeśli my, jako Polacy będziemy prezentować wobec Ukrainy otwartą postawę, to osiągniemy o wiele więcej niż poprzez nieprzejednane wypominanie!
A swoją drogą, dzisiaj większość Ukraińców myśląc o Banderze, myśli raczej o walce z Sowietami, a nie Polakami.

Tak czy siak, Zula, strasznie się cieszę, że jesteś w moim ukochanym mieście! Oby Cię dobrze przywitało!

mamaMa - 2014-05-20 22:40
Ukraina - z nadzieja:-)

Inka
Inka - 2015-10-28 12:01
Sytuacja na Ukrainie nie przeniosła niebezpieczeństwa do Lwowa, sama dopiero wróciłam po dwóch tygodniach. Co prawda poleciłabym Ci jeśli masz możliwość jakiegoś znajomego znający ukraiński, jeśli nie masz to jestem w bydgoszczy to mogę ci pomóc jeśli potrzebujesz rady lub jakiś wskazówek http://www.mowpohiszpansku.pl/nauka-2/preply-portal-z-ofertami-korepetycji-juz-w-polsce