Geoblog.pl    zula    Podróże     Ryga,Lwów- 2014 i Tallinn - 2015    Ryga ... mój błąd i czarny balsam!

Ryga ... mój błąd i czarny balsam!

Łotwa
Łotwa, Ryga

O poranku pogubiłam się w godzinach.
W nocy przestawiono czas na letni i nie przypuszczałam ,że ”mądre” komórki automatycznie wykonują te czynności . Kolejne doświadczenie XXI wieku!.

Opuszczam hotel.
Wchodzę wprost na reklamę czarnego balsamu. Balzams wytwarzany jest od 1752 roku i w składzie są aż dwadzieścia cztery zioła. Ma lekko gorzkawy smak . Dodaje się do kawy, herbaty a wyśmienicie smakuje z ryskim szampanem.
Tyle wiadomości , nie znam smaku .
Nie kupiłam – mój wielki błąd bo zgodnie z reklamą nie mogę powiedzieć ,że byłam w Rydze!

Przechodzę przez Dzielnicę Żydowska . Szukam Synagogi „zatopionej” pośród ulic . Nie ma osób chwilami czuję się nieswojo.
Koty wygrzewające się w słońcu jakby chciały powiedzieć: „spokojnie jesteś wśród swoich”.
W oddali widziałam budowle „przypominającą” nasz Pałac Kultury I Nauki. Nie doszłam do dworca kolejowego , nie zobaczyłam hal targowych …oj jak wiele jeszcze nie widziałam. Zbyt krótko byłam. Wiem ,że mając dwadzieścia lat przeleciałabym miasto i zwiedziłabym wszystkie zakamarki .Moje kroki teraz są inne.
Lubię jeszcze usiąść popatrzeć na przechodniów , zatopić się w obrazie miasta.
Ostatnie spojrzenie na miasto , które dla mnie było pięknym przeżyciem.
Szłam …może śladami Ojca ? On zapewne uśmiechał się z góry ,że dojechałam …,że podziwiam.
Jestem pewna ,że bardzo się cieszył!.
Nie udało mi się dojechać nad morze ale mam nadzieje ,że Ktoś z Was dojedzie i utrwali obraz.

Lotnisko w Rydze jest nowoczesne , odprawa przebiega szybko.
Kupuję drobiazg na pamiątkę i lecę jak można najszybciej do domu.

za moment ciąg dalszy treści...dojedziemy do Bydgoszczy!

Eugene
Eugene - 2014-05-02 13:46
Będziesz miała wspaniałe wspomnienia z tego pięknego miasta „kotów”. A żal?, zawsze czegoś żal, że czegoś się nie zobaczyło czegoś się nie kupiło, też tak mam.

danach - 2014-05-02 14:59
Balsam sfotografafowalas a to wazne , wszystko wypatrzysz, słupek uroczy :-)

BoRa - 2014-05-02 22:46
Zula, nie przejmuj się
najwiekszym błędem jest uleganie hasłom reklamowym!
Ja tak mam że wyroby regionalne smakują mi tylko w ich miejscu zakupu, a przywiezione do domu już zupełnie nie, więc teraz już rzadko co przywożę do domu. oczywiście oprócz zdjeć, których robię na pamiątkę całe mnóstwo :-)

mamaMa - 2014-05-03 20:32
"zgodnie z reklama" jest niezgodnie z zyciem;-)

marianka - 2014-05-11 22:38
Czasem sobie tak myślę, że najpiękniejsze podróże to te nie do końca kompletne - gdy tak bardzo się czuje, że chce się jeszcze wrócić, jeszcze pobyć, jeszcze raz pooglądać;)

bogmar
bogmar - 2014-05-15 09:02
Nie rozpaczaj, że nie dotarłaś nad morze. Nic nadzwyczajnego. Byliśmy w Jurmale w 2010 r. Możesz na naszym blogu obejrzeć krótki filmik z tego miejsca i kilka zdjęć.
Pozdrawiamy.

zula - 2022-08-08 20:10
Ja nie kupiłam...nie spróbowałam, nie byłam nad morzem ale to co widziałam to MOJE!