Geoblog.pl    zula    Podróże     Ryga,Lwów- 2014 i Tallinn - 2015    Ryga...oczekiwana od lat!

Ryga...oczekiwana od lat!

Listopadowa promocja LOT-u wyzwoliła we mnie „szaleństwo „ przeszukiwania kierunków, terminów i cen.
Nie było łatwo bo obowiązywał mnie jeden ostry warunek – lot i pobyt musi być krótki oraz cena najniższa.
Wybrałam trzy terminy ,zapłaciłam potem ustaliłam miejsca noclegu .
Gdy czytać będziecie te słowa pomyślicie aż „TRZY” loty . Tak ! .
Plan był taki aby zobaczyć trzy miasta gdzie jeszcze nie byłam. Przy pełnej akceptacji najstarszej Turystki i słowach: „ niech to będzie prezent urodzinowy ode mnie”…byłam w siódmym niebie .
Trudno mi teraz wyjeżdżać poza Bydgoszcz.
W styczniu 2014 roku otrzymałam nagrodę-prezent od Sestian.geoblog.pl .
TUTAJ CZYTAJ
i gdy spojrzałam na jedną z kartek kalendarza uśmiechnęłam się !.
Niestety nie wszyscy rozpoznali na zdjęciu stolicę Łotwy …nie korygowałam lecz wiedziałam ,że wyjaśni się niebawem.

Ryga była także znana z opowiadań Ojca ,który jako młody mężczyzna w zawierusze wojennej trafił na „chwile” w tamte rejony. Opowiadał o pięknym mieście oraz o Jelgawie i nadmorskiej miejscowości Jurmala.

Relacje na geoblog.pl pozwalały mi poznać miasto z innej strony.
Niektórzy byli zachwyceni inni trochę rozczarowani a jeszcze inni porównywali Stolicę do : …” Ciężko jest opisać to co się widzi w stolicy państwa, które należy do UE. Prawdziwe zderzenie kultur. Myślałem że najgorsze dzielnice mojego rodzinnego Wałbrzycha to brzydota i bieda... tu jest jeszcze gorzej, porównywalnie z Albanią”….

Zastanawiałam się czy atmosfera Starego Miasta wpisanego na listę UNESCO spełni me oczekiwanie.
Co zobaczę w secesyjnej dzielnicy miasta.
Ciekawość mnie rozpierała.
Obserwowałam prognozę pogody i wiedziałam ,że powinno być słonecznie choć chłodno.
Podręczna …niewielka torba, aparat i dokumenty i hajda w nową „wyprawę” roku 2014.
Wyruszyłam z Bydgoszczy o świcie aby po trzech godzinach jazdy pociągiem przez Inowrocław i Kutno stanąć na stacji Warszawa Zachodnia.

danach - 2014-04-04 11:56
Cieszę się,że tam dotarłaś , ciekawe jak różne mogą być odczucia z wyprawy- czekam na Twoje relacje pozdrawiam :)

Eugene
Eugene - 2014-04-04 12:37
Ciekawy jestem czy znalazłaś jakieś miejsca z opowiadań ojca.
Pozdrawiam

marianka - 2014-04-04 12:46
I ja nie należę do fanów Rygi, tym bardziej więc mam nadzieję na to, że Twoje odczucia stamtąd przekonają mnie do zmiany zdania! Zwłaszcza jak z tym miastem wiążą się tak sentymentalne opowieści (kocham takie!). Nie mogę się doczekać Twoich wrażeń!
Proszę też pozdrowić sprawczynię tego wyjazdowego, urodzinowego zamieszania - najstarszą turystkę;)

No i na koniec powiem w tajemnicy, że sama właśnie się pakuję, żeby wyskoczyć na krótki odpoczynek na 4 dni;)

zula - 2014-04-04 13:29
@Marianko- odpoczynku życze ...a konkursu co do kierunku Twojej podróży nie bedzie ? :(

marianka - 2014-04-04 19:18
Chyba na razie nie - wstyd się przyznać, ale oprócz Etiopii to mam jeszcze dwa zaległe wyjazdy do opisania (z listopada zeszłego roku). Chociaż w sumie czemu nie? Obiecuję, że jak odrobię zaległości, to konkurs na kwietniowy wyjazd będzie;) Może nawet to jest pomysł - przywiozę stamtąd jakąś nagrodę!:)

pamar
pamar - 2014-04-04 19:35
No tak... Mogłaś zapomnieć zabrać ze sobą wszystko, ale aparat i dobry humor musi być :)
No to ruszam w podróż z Zulą :)

keyla
keyla - 2014-04-04 21:16
o rany!
zaraz zaglądam dalej! :)

mamaMa - 2014-04-12 21:10
Podroz sladami Ojca - pieknie...

mirka66 - 2014-04-14 08:17
Taka podroz to jest niesamowite przezycie.

BoRa - 2014-04-27 21:26
Plan miasta przygotowany, pogoda sprawdzona, opisy turystów przeczytane - po prostu perfekcyjnie przygotowana do podróży.

zula - 2022-08-08 19:15
Dostałam dzisiaj pozdrowienia z Rygi...trzy zielone serduszka przypomniały mi się,że wędrują moimi śladami. Kochani dziękuję ♡☆