Geoblog.pl    zula    Podróże    Bydgoszcz i okolice ...TEST dodawania zdjęć !    Bydgoszcz i ...Fontanna Potop

Bydgoszcz i ...Fontanna Potop

Polecam blog : TUTAJ
Jest bardzo interesujący.
Młodzi i ciekawi świata …zwiedzają i piszą oraz zamieszczają śliczne zdjęcia.

Warto poczytać o jakże innej Warszawie!
W tej podróży pod jednym z moich komentarzy z 17.09.2013 przeczytałam:
„A ja czekam z niecierpliwością na zdjęcia fontanny z niedźwiadkiem.
Ciekawa jestem czy jest już skończona?
Pozdrawiamy :)”…

Wiedziałam ,że muszę spełnić obietnice i pokazać dumę Bydgoszczy.
Ruszyłam do Parku Kazimierza Wielkiego.
Zrobiłam zdjęcia a potem przeczytałam w miejscowej gazecie informację na temat fontanny.
Aktualnie trwają prace na rekonstrukcją ostatniej i największej rzeźby.
Ma ona wysokość sześciu i pół metra. Podzielono ją na trzy części .
Od ubiegłego roku w niecce fontanny stoi jedna z części ustawiona pomiędzy niedźwiadkiem a mężczyzną zaplątanym w węże. Przedstawia zasadniczą część pomnika : mężczyznę, który podtrzymuje omdlewającą kobietę.
Pozostałe ,które są w budowie to ten sam mężczyzna , który drugą ręką usiłuje wciągnąć na skałkę młodego mężczyznę.
Jest jeszcze trzecia część, która przedstawia : …”U stóp skały leży młoda matka ,która zmarła z wyczerpania lecz zdołała uratować swoje dziecko. Obok wdrapuje się lew.”…
Wszystkie prace wykonywane są w Dąbrowie (świętokrzyskie) gdzie znajduje się zakład odlewniczy Pana Jana Guzery.
Formy gipsowe wykonywane są w pracowni rzeźbiarskiej Pana Michała Pronobisa.
Elementy ostatniej części przyjadą do Bydgoszczy w częściach i tu będą zespawane.
Wiele osób pomaga w budowie symbolu miasta .
Lista wszystkich darczyńców ,firm ,które w jakikolwiek sposób pomogły zostanie umieszona na specjalnych tablicach tuż przy fontannie.
Społeczny Komitet Odbudowy Fontanny Potop działa już dziewięć lat .
Przypuszczalny koszt pomnika to około dwa miliony złotych .
Wiecej na temat pomnika przeczytasz:
TUTAJ

Najważniejszą informację jaką przeczytałam było to ,że uroczyste odsłonięcie zaplanowane jest na 26 czerwca 2014 roku.

Proszę zaplanować wakacje, urlop …wolny dzień i trasę wędrówki tak aby być w tym dniu w mojej Bydgoszczy.

danach - 2013-10-18 14:46
Małgosiu, postaram się być :) pamiętam tą fontannę jak pokazywałaś mi Bydgoszcz , dzięki jeszcze raz :)

pamar
pamar - 2013-10-18 16:03
Jakaż piękna ta fontanna! Jest wspanialsza niż mogłam sobie wyobrazić. Zdjęcia cudowne i już nie mogę się doczekać, aż ją skończą. Będzie wspaniała. Oczywiście w przyszłym roku stawimy się w Bydgoszczy żeby zobaczyć ukończone dzieło :)

dziękujemy za reklamę ;)
Pozdrawiamy gorąco :)

BPE - 2013-10-18 17:05
faktycznie - piękna :-))

mirka66 - 2013-10-18 18:44
Pieknie.Moze kiedys zawitam do Bydgoszczy.

BoRa - 2013-10-18 20:21
Naprawdę zapowiada się fantastycznie. Bardzo się cieszę, że opisałaś powstające dzieło. Narobiłaś mi ochoty na Bydgoszcz i choć czekam na sygnał, że fontanna już gotowa, myślę, że na tym etapie zaawansowania prac też jest warta obejrzenia.
Jeśli będę w pobliżu postaram się ja odnaleźć.
Zula, a może zamieścisz jakieś wskazówki jak ja odnaleźć?

zula - 2013-10-18 20:55
BoRa . Fontanna jest w sercu miasta!
Ulica Gdańska -( chrakterystyczny Hotel pod Orłem) prostopadła do Dworcowej(gdyby trasa z Dworca PKP) i mijamy Kościół Piotra i Pawła a potem już parę kroków do parku ...
Zachęcam i pozdrawiam Wszystkich chętnych :)

zuzkakom
zuzkakom - 2013-10-20 12:55
Niezwykle ekspresyjny projekt, trzeba będzie się przejechać i zobaczyć!

marianka - 2013-10-21 08:40
Czy za postaciami uwiecznionymi w fontannie jest jakaś historia? Chętnie bym usłyszała coś więcej o tej symbolice;)

Ps. Ładna jesień na zdjęciach!

zula - 2013-10-22 11:36
Marianko- słuszna uwaga.
Dodałam adres strony gdzie można wiele ciekawych informacji wyczytać.

mamaMa - 2013-10-23 21:02
Cudna!

Hania - 2013-11-02 20:04
Fontanna Potop, duma Bydgoszczy od zawsze. Moi rodzice sfotografowali się przy niej w czasie okupacji. Potem, ponieważ był z brązu, został przetopiony na amunicję. Czekamy z niecierpliwością na jej całość!
Małgosiu, piękne ujęcia fontanny!