Geoblog.pl    zula    Podróże    Bydgoszcz i okolice ...TEST dodawania zdjęć !    Bydgoszcz- ...lipcowy spacer !

Bydgoszcz- ...lipcowy spacer !

22 lipiec - niedziela - słoneczny dzień .
Idę wolno , robię zdjęcia zieleni , fontanny , która rekonstruowana jest od 2004 roku .
Zastanawiam się ile lat potrzeba aby Społeczny Komitet Odbudowy Bydgoskiej Fontanny Potop zebrał pieniądze i ukończył swój plan .
Do dnia dzisiejszego umieszczono dwie części pomnika . Do wykonania pozostała jeszcze największa - najpiękniejsza .
Gdybyś chciał coś więcej poczytać i ... wzbogacić konto , proponuję :
POCZYTAJ TUTAJ
Jak fontanna wyglądała kiedyś można zobaczyć zdjęcia w galerii - to stare fotografie odszukane Internecie .

Idę dalej ...
Przechodzę obok Restauracji Weranda , która należy do Hotelu Bohema o pięciu gwiazdkach.
Jest tam także jakże inna niż wszystkie - Restauracja „Czarny Diament”. W połowie XIX wieku powstał pomysł spożywania posiłku w w wyjątkowych warunkach. We Francji stowarzyszenie ociemniałych dla przybliżenia problemów ludzi niewidomych utworzyły pierwszą restaurację w ciemnościach .
Od 1999 roku na terenie Francji odbywają się obiady - „Smak ciemności”.
W następnym roku uruchomiono restaurację w Zurychu a Koloni i Berlinie działają tak zwane niewidzialne bary. Później tą forma posiłku zainteresował się Londyn i Moskwa .
Niezwykłość posiłku polega na tym ,że wyostrzają się wszystkie pozostałe zmysły . W ciemnościach inaczej odczuwalny jest smak. Nie widzimy pozostałych biesiadników a to powoduje ,że nie będziemy ich oceniać. Powstaje łatwość nawiązywania kontaktów w dużym gronie nieznanych osób. Rozmowy są spontaniczne i autentyczne .
Gdyby Ktoś chciałby poznać coś nowego to rezerwacja stolika w „Czarnym Diamencie” możliwa jest na 4 i 18 sierpnia a także na 1 września . Późniejsze terminy podane zostaną na stronie Hotelu Bohema .
Koszt „atrakcji „ dla jednej osoby przy posiłku cztero-daniowym wynosi sto złotych a gdy dodamy nieograniczona ilość białego i czerwonego wina oraz kawy i herbaty oraz soków to …musimy dopłacić pięćdziesiąt złotych .
Rozumiem już drugi człon nazwy restauracji .
Park im.Kazimierza Wielkiego położony jest w centrum miasta .
Jest miejscem spotkań , gier w szachy i warcaby ludzi starszych i odpoczynku rodzin . Tuż obok jest lodziarnia – o najlepszych w smakach lodach w mieście . Jest staw gdzie pływają kaczki i łabędzie .

Ten spacer nasunął mi pomysł utworzenia nowej strony zula.geoblog.pl.
Będę przedstawiała Bydgoszcz i okolice całego województwa kujawsko-pomorskiego .
Pojadę do miast i miasteczek . Odwiedzę nie znane mi wcześniej miejscowości .
Postaram się wykonać najpiękniejsze zdjęcia .
Co z tego wyniknie …zobaczymy ?! .
Dzień kończę wśród kwiatów lata .