Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Trzebiatów - słoń , miska kaszy i ...arbuz !

Trzebiatów - słoń , miska kaszy i ...arbuz !

Polska, Trzebiatów

Trzebiatów - miasto Pomorza Zachodniego. Położone jest między Kołobrzegiem a Świnoujściem w odległości około ośmiu kilometrów od Morza Bałtyckiego .
Jadąc autobusem w oddali widoczna jest wieża kościoła mariackiego z XIV wieku . Ma dziewięćdziesiąt metrów i z góry zobaczyć można zachowany do dzisiaj układ ulic na planie szachownicy . Podobno widok wyjątkowy! .
Wykonałam kilka zdjęć wnętrza gotyckiego kościoła . Znajduje się koronowany obraz Madonny z Dzieciątkiem z 1867 roku .

W centrum znajduje się ratusz miejski z 1701 roku a dookoła zachowało się wiele starych i odnowionych kamieniczek .
Atrakcją miasta jest fasada jednej z kamienic na której znajduje się sgraffito z 1639 roku . Przedstawia słonice indyjską Hansken urodzoną w 1630 roku i występującą w cyrkach Europy . Portretował ją także Rembrandt . Słonica jest jedną z symboli miasta.
Miasto otoczone jest murami obronnymi z XIV wieku wraz z Basztą Kaszaną .
Jak mówi legenda z baszty miską wylewano gorącą kaszę na głowy najeźdźców .
„Walki” toczone były między Trzebiatowem a Gryficami w sprawach połowu ryb w rzece Rega i w pobliskim morzu.
Na pamiątkę corocznie odbywa się impreza pod nazwą Święto Kaszy .
Wyczytałam w informatorze turystycznym ,że w 2012 święto przypada w dniach 28 – 29 lipiec .
Rozpoczyna się korowodem ze słoniem . Pochód wyrusza spod Baszty Kaszany .
Zaplanowany jest poczęstunek kaszą „po rycersku” dla mieszkańców i turystów w ilości pięć tysięcy porcji !.
Będą koncerty , prezentacje rękodzielnictwa i . Dni zakończy spektakl pt „Biała Dama „ oraz pokaz sztucznych ogni .

Trzebiatów dla mnie to wspomnienie z dzieciństwa .
Pamiętam jak z Bratem jechałam kolejką wąskotorową z Niechorza aby kupić w wielkim mieście …ARBUZA .
Czekaliśmy w kolejce bardzo długo i nie pamiętam czy arbuz w całości dojechał do Ośrodka Wczasowego Mewa , gdzie spędzaliśmy wakacje ?? !.
Dzisiaj to miasto jest początkiem i końcem mojego pobytu w Rewalu .
Mam za każdym razem nadzieję ,że ponownie powrócę nad morze .
Chciałabym poznać okoliczne miejscowości , pojechać do Gryfic i Świnoujścia …chciałabym zobaczyć nadmorskie wsie ! .