Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Niechorze - Park Miniatur Latarni Morskich .

Niechorze - Park Miniatur Latarni Morskich .

Polska, Niechorze

Twórcą Parku Miniatur Latarni Morskich w Niechorzu jest Pan Marian Piasecki . Jest także właścicielem Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach.
Obiekt wystawowy w Niechorzu został otwarty pod koniec maja 2012 roku . Znajduje się w niewielkiej odległości od latarni morskiej . Idąc drogą przy morzu to około pięć minut . Teren jest ogrodzony . Obiekt czynny jest od godziny 10 do 19 .
Bilet dla osoby dorosłej kosztuje szesnaście złotych , dzieci do czternastu lat płacą dwanaście złotych a osoby …poniżej metra zwiedzają bezpłatnie !!! .
Ceny są zdecydowanie zawyżone i aż szkoda ,że właściciel nie pomyślał o rodzinie składającej się z pięciu osób !

Zobaczyć można wiele .
Teren przestawia dwadzieścia pięć miniatur latarni morskich od Krynicy Morskiej do Świnoujścia . Wszystkie modele wykonane są z wielką starannością . Są w skali 1 : 10.
Aby spokojnie zwiedzić cały teren , poczytać tabliczki o danej latarni należy przeznaczyć około godziny .
Zdjęcia wykonuje się bez żadnej dodatkowej opłaty .
Na terenie parku jest niewielka kawiarnia pod parasolem oraz kiosk zaopatrzony w widokówki i książki na temat polskich latarni .
Miałam to szczęście ,że byłam jedną z pierwszych osób , które podziwiały pomysł budowy parku miniatur.
Duchowa uczta wyzwoliła wspomnienia .
Kiedyś bardzo dawno temu byłam uczestniczką wędrownego obozu z Kołobrzegu do Łeby .
Dzisiaj rowerem „trasę latarni” Morza Bałtyckiego można pokonać w pięć dni .
A Kto chce zobaczyć wszystko w pigułce niech jedzie do Niechorza .
Zapewniam ,że warto .

• rozmiar: 2,93 MB  |  dodano 1 rok temu

BoRa - 2012-07-02 22:59
ładne małe latarenki.
Pewnie dużo czasu zajmuje odwzorowanie i wykonanie miniatur to bilet musi kosztować.

sestian
sestian - 2012-07-02 23:17
Rewelacja! Wszystkie latarnie w jednym miejscu. A tak przy okazji: czy Latarnik jest Krasnalem? :)

zula - 2012-07-12 19:02
Bora - przy każdym modelu latarni jest informacja jak długo trwała praca i ile osób wykonywało miniaturę . Zamieszczę jedno zdjęcie .
Sestian - oczywiscie ,że są Krasnale !

danach - 2012-07-12 23:01
super pomysł, za jednym zamachem wszystkie latarnie, byłam w Petit France pod Paryżem i można tu podziwiać wszystkie najciekawsze budowle, i potem pojechałam do Nancy bo w miniaturze wyglądało pięknie :)