Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Trzęsacz i spacer dziką plażą !

Trzęsacz i spacer dziką plażą !

Polska, Trzęsacz

Powracam wielokrotnie to książki pt : Przewodnik Gmina Rewal .
Otwieram tym razem na stronach o Trzęsaczu i wynotowuję same ciekawostki .
Poczytaj proszę .
Tutaj w 1870 roku odnotowano pierwszą morską kąpiel. Dokonał tego krewny pastora Buchemanna , który przyjechał podreperować zdrowie . Było jednak przekonanie ,że pod powierzchnią wodą kryją się potwory dlatego przywiązany został liną do koni .
W razie niebezpieczeństwa miały uratować śmiałka ! .
Na podstawie danych z 1806 roku i w oparciu o dodatkowe naukowe badania dotyczące erozji Pani A. Wałek wypracowała alternatywę położenia kościoła od brzegu morza . Wyniki wahają się między 72 a 250 metrów .
W 1845 roku planowano przebudowę kościoła i powiększenie chóru ! .
Widokówka , którą zamieszczam w galerii zdjęć przedstawia poszczególne etapy zniszczenia.
Ruiny kościoła to wielka inspiracja dla artystów. Amerykański malarz niemieckiego pochodzenia L.Feininger uwieńczył ruiny w szkicach i obrazie . Znajdują się w Museum of Modern Arts w Nowym Jorku .
W Trzęsaczu w latach 1940 , sławny zoolog, pisarz i fotograf Hans Hass wykonał swoje pierwsze podwodne fotografie.
W 1959 roku autor zdjęć pod wodą otrzymał Oscara .

Ile razy jestem w Rewalu to za każdym razem maszeruję do Trzęsacza .
Podziwiam klifowy brzeg. Jest tutaj stanowisko na paralotnie . Do latania potrzebny jest wiatr z północnego zachodu o sile 4-10 metry na sekundę . Piętnastometrowa skarpa to początek podniebnej przygody.
Możliwe są loty widokowe z instruktorem bez konieczności szkolenia .
Pamiętam ,że wśród nas są …amatorzy lotu balonem a... może …paralotnią w Trzęsaczu ? !.
Przy dużej sile wiatru dolecimy aż do latarni morskiej w Niechorzu .