Geoblog.pl    zula    Podróże    Mediolan,Bergamo,Como - Włochy - 2011- opis    Katedra Narodzin św.Marii - Duomo di Milan

Katedra Narodzin św.Marii - Duomo di Milan

Włochy
Włochy, Milano

Katedra Narodzin św. Marii to trzeci co do wielkości Kościół w Europie po Bazylice św. Piotra i Katedrze w Sewilli .
Budowę gigantycznego zabytku rozpoczęto w 1386 roku . Nazywana jest często "jeżem" z powodu spiczastej , najeżonej fasady .
Świątynia została wykonana z biało- czarnego marmuru .
Prace przy dekoracji wewnętrznej i zewnętrznej trwały do końca XIX wieku . Fasadę zewnętrzną w stylu barokowo-klasycystycznym wykończono w 1813 roku na polecenie Napoleona.
Wnętrze o pięciu nawach mieści około czterdzieści tysięcy osób. Bogactwo katedry polega na ogromnej ilości , bo ponad trzech tysięcy figur, które przedstawiają postacie świętych , biblijne , mitologiczne i historyczne. Na dach katedry prowadzą dwie drogi .
Pierwsza jest męcząca bo wchodzi się pieszo . Można także za dziesięć euro wjechać windą . Bilet należy kupić w biurze obsługi turystycznej w pobliżu katedry .
Wrażenie z miejsca widokowego jest imponujące i zapewniam ,że ...warto...wjechać aby popatrzeć i wykonać piękne zdjęcia .
Pierwszy dzień pobytu zakończyłyśmy w restauracji delektując się pyszną pizzą . Koszt na dwie osoby to dziesięć euro łącznie napiwkiem dla kelnera . Metrem powróciłyśmy do Centralnego Dworca . Należy pamiętać ,że kupując karnet dziesięciu biletów zapłacimy mniej aniżeli gdy kupimy pojedynczy bilet. Włoski dzień był udany , byłyśmy zadowolone i pełne wrażeń !!