Geoblog.pl    zula    Podróże    Skandynawia- najpiękniejsze krajobrazy: 1997 - opis    obchody 1000 lecia miasta !
1997

obchody 1000 lecia miasta !

Norwegia
Norwegia, Trondheim

Wczesnym rankiem zaplanowany był wyjazd do Trondheim –średniowiecznej stolicy Norwegii założonej w 997 rok przez Króla Olava . Byliśmy w jubileuszowym roku miasta !!!.
Godna obejrzenia jest Katedra – to jeden z najcenniejszych obiektów sakralnych Skandynawii .
Tutaj właśnie odbywają się tradycyjne koronacje Królów Norwegii oraz to miejsce przechowywania klejnotów koronnych .
Zobaczyliśmy największy drewniany budynek północnej Europy - Stifsgarden , który obecnie jest królewska rezydencją .
Uliczki starego miasta , które tworzą jakże dziwny widok . Kolorowe drewniane domy są na specjalnych palach i stoją w wodzie .
To jakby miasto weszło do fiordu .
Oglądaliśmy piękny zwodzony most Gamle Bybro , na którym jest zainstalowany zaczep dla rowerzystów , aby pod górę mogli wjechać bez utraty siły .
Co kraj to inne ciekawostki !.
Wieczorem spotkaliśmy się z naszą czteroosobową grupą na lodach- planowane były uroczystości z okazji 1000 lecia miast . Pamiętam ,że dołączył do nas Staszek i wszyscy razem chcieliśmy zobaczyć wschód słońca …lecz ponownie zachodu słońca nie było!.