Geoblog.pl    zula    Podróże    Skandynawia- najpiÄ™kniejsze krajobrazy: 1997 - opis    Stolica Finladnii i jej mieszkaÅ„cy
1997

Stolica Finladnii i jej mieszkańcy

Finlandia
Finlandia, Helsinki

W przewodnikach po Finlandii każdy turysta przeczytać może ,że jest to kraj zachwycający przybyszów światłem białych nocy i zórz polarnych .
Oczarowuje także błękitem i granatem sześćdziesięciu tysięcy jezior.
Przeczytać także można, że Finlandia to folklor Laponii i niezliczona liczba reniferów .
Pierwszy obiektem oglądanym w Helsinkach był kościół wykuty w skale . Dodatkowa atrakcja napotkana podczas zwiedzania obiektu to koncert organowy w wykonaniu młodej Japonki.
Wiedzieliśmy także starówkę z placem senackim, Luterańska katedrę i Pałac Rządowy. Pomnik Sibeliusza z 24 ton rur wzbudzał zaciekawienie wszystkich .
Największą atrakcją tego dnia był spacer po skansenie . Zobaczyliśmy stroje , domy i ich wnętrza - to ciekawa lekcja historii. Przekonaliśmy się także , że prawdziwe są słowa przeczytane w przewodniku: „Finowie są otwarci i przyjaźni a swój kraj przedstawiają jak najpiękniej „.