Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Kołobrzeg ...coraz piękniejszy.
2020

Kołobrzeg ...coraz piękniejszy.

Polska, Kołobrzeg

W Bydgoszczy do pociągu wsiadłam o 4:37 .
Była noc gdy szłam na dworzec kolejowy lecz chciałam być jak najwcześniej a prócz tego to bezpośredni pośpieszny chyba z Przemyśla.
Zobaczyłam poranne mgły i wspaniały wschód słońca,
...potem lecące bociany i łany zboża gdzieś w okolicach Piły a może Szczecinka.
Po drodze koło Białogardu przeszła potężna burza z ulewą.
Wiedziałam,że na najbliższy tydzień prognozy pogody nie napawały optymizmem .
Nie przejmowałam się , uwielbiam chodzić w deszczu i bez parasola!
Kołobrzeg powitał mnie rześkim powietrzem a "Chalkozyn" kluczem do pokoju . Była godzina dziewiąta...można być frontem do gościa hotelowego ?! Brawo ...
Przedtem był pomiar temperatury . Stałam w określonej odległości ubrana w maseczkę przed aparatem . 36,5 poświadczyło ,że jestem zdrowa i mogę odpoczywać w hotelu.
Wakacje rozpoczęte.
Ostatnie dni w Bydgoszczy były dla mnie dosyć trudne. Wiele spraw i jakiś remont po drodze.
Po chwilowym rozpakowaniu ruszam na spacer uliczkami uzdrowiska Kołobrzeg.
Chciałam pochodzić po starych znajomych miejscach , posiedzieć na ławeczce , porozmawiać z poznaną przed chwilką osobą , pójść na kawę czy dobrego loda ... takie zwykłe marzenia i proste do realizacji.
Chciałam zobaczyć co przez te lata w uzdrowisku uległo zmianie co mnie mile zaskoczy a może zachwyci ?
Pierwsza rzecz to bezpłatne wejście na molo a tam nowe wygodne ławki.Brawo Kołobrzeg !
Teren dookoła wejścia został także zmieniony . Plac wzbogacono o ławki - duże i wygodne.
Doszłam do latarni morskiej i zjadłam pysznego włoskiego loda !
Cóż za radość ,że jestem w Kołobrzegu !
I w ten sposób na pokonywaniu morskich "mil" mijały kolejne dni...
Zachwyciły mnie odremontowane obiekty sanatoryjne . Dawny Kombatant został Perłą Bałtyku . Chciałam wjechać do kawiarni na ostatnie piętro lecz wirus Korona pozamykał wszelkie obiekty ,które były by ryzykiem dla wczasowiczów.
Ikar także wypiękniał podobnie jak Mewa I czy II.
Zobaczyłam nowe charakterystyczne pomniki. Wrocław ma krasnale a Kołobrzeg mewy ,które paradują na przykład na deskorolce. Ładny pomysł .
Wczasowiczów nie było przerażająco dużo. Zresztą w lipcu nigdy nie bywałam nad morzem ale ze słyszenia wiem ,że tłumy gonią tłumy. Tym razem nie. Gdy po śniadaniu wychodziłam alejki były puste . Odczuwało się ,że ilość wypoczywających jest znacznie niższa. Co ciekawe słychać było język niemiecki . Całe rodziny z małymi dziećmi wypoczywały w "Chalkozynie".
Podobno autobusy z Niemiec przywoziły chętnych na tydzień lub dwa.
Było mi bardzo dobrze . W opinii o domu wypoczynkowym wyraziłam się w samych superlatywach . Podobał mi się cichy i wygodny pokój...smakowało urozmaicone jedzenie i to ,że czułam się tam bezpiecznie.
Polecam wyjazd do Kołobrzegu.
Twarz moja została pomuskana słońcem a nogi zmęczone do bólu...
Było słońce i wiatr ,który jednego dnia był wyjątkowo zimny . Wiedziałam wówczas ,że jestem nad naszym Bałtykiem.
Wyjeżdżałam i już myślałam kiedy będę mogła ponownie przyjechać...
Do zobaczenia w Kołobrzegu...

• rozmiar: 0,00 B  |  dodano

mitrofan - Małgorzata Kaptur
mitrofan - Małgorzata Kaptur - 2020-07-30 21:51
Kochana Zula,
jak miło czyta się Twoje opisy... Też lubię Kołobrzeg.

Pozdrawiam Cię serdecznie :-)

zula - 2020-07-30 21:55
@ mitrofan - dziękuję Twój komentarz to największą niespodzianka dla mnie...balsam na serce!
Pozdrawiam :)

genek
genek - 2020-07-30 22:49
Podróże w erze wirusa pokazują że swiat może być zupełnie inny niż do tej pory bywało. Maseczki karteczki kwarantanny pomiary temperatur itp. Chyba jednak mimo tych wszystkich obostrzeń warto

zula - 2020-07-30 22:54
@ Genek
Warto...warto!
Świat bez podróży byłby bardzo ubogi !
Pozdrawiam Was na trasie...uważajcie na siebie!

louis - 2020-07-31 09:53
Pozwolę sobie odpowiedzieć na Twoje pytanie, które mi zadałaś w moim poście o Komorach, żeby mieć pewność, że jej nie przeoczysz. Monet mam bardzo dużo, całe stosy, ale nigdy specjalnego porządku w nich nie robiłem. Poczekam więc na listę i sprawdzę co mam.
Pozdrowienia

louis - 2020-07-31 10:04
A gdzie mogę na geoblogu znaleźć tę listę i mapę monet?

zula - 2020-07-31 16:15
@ louis z wielką radością odpowiadam.
W rozdziale : " Wywiady, niespodzianki.."
jest data wpisu 17 i 29 sierpień 2019 rok.
Opisałam jak wyglądała segregacja, są zdjęcia państw z których są monety. Jest mapa gdzie zostały umieszczone zdobycze z podróży od wszystkich gdziekolwiek . To dzieło wędrowców, turystów i podróżników z Geoblog.pl
zapraszam poczytaj i popatrz.
pozdrawiam także...

louis - 2020-07-31 18:06
Spojrzałem do tego rozdziału, do którego mnie odesłałaś, przeczytałem oba wpisy i teraz sobie przypomniałem, że wtedy je przeczytałem i zdjęcia obejrzałem, ale chyba nie za bardzo się skupiłem na Twoim apelu o wspólnym kolekcjonowaniu tych monet pod Twoją egidą. Dlatego ideę i sens przeoczyłem.
Ale teraz jasna sprawa - jak tylko złapię czas, to "przeoram" moją walizę z monetami i porównam co mama z listą, którą tam zamieściłaś. Jakby co, to oczywiście Ci podeślę.
Tylko że... jeszcze nie w ten weekend, please, bo dużo meczy w TV, więc... jestem zajęty. Ot, taki już ze mnie kibol.
Gorąco pozdrawiam i odezwę się.

zula - 2020-07-31 20:06
Dziękuję...myślę, że to praca na zimowe wieczory. Cieszę się, że dozbieramy coś do kolekcji.

Pamar - 2020-08-03 12:18
Ale czadowe te pomniki mew! Jadę tam! Tak naprawdę wirusa uswiadomilł nam wszystkim jak cudownie jest moc ruszyć się z domu, choacby na zwykły spacer bez maseczki. Teraz każda podróż cieszy po 1000kroć. Piękny opis Zulu :)

Danach
Danach - 2020-08-05 21:36
Dzieki za opis Uzdrowiska przyda się za jakiś czas i będę miała odniesienie czy znowu jest piekniej

zula - 2020-08-06 14:28
@Pamar ...życzę wyjazdu do Kołobrzegu. Wiem ,że poznacie okolice więc relacja na Geoblog.pl będzie ciemawa !

zula - 2020-08-06 14:32
@Danach ...aby Twój wniosek był numerem 321 a nie 2386 :)
Jesień w Kołobrzegu jest przepiękna a ile jodu bo sztorm goni sztorm!

HANIAH
HANIAH - 2020-08-07 13:47
Warto tam być! Popatrzeć w morze, pomarzyć i naładować akumulatory!

HANIAH - 2020-08-07 13:50
C
Już czekam na następny wpis i zdjęcia z Twojego, kolejnego pobytu w Kołobrzeg!

zula - 2020-08-07 14:07
@HANIAH... wstajesz w nocy ...wsiadasz w pociag o 4:37...ładujesz akumulatory...jesz wędzoną rybę...zostajesz....lub wsiadasz w pociąg i o 20 z minutami jesteś w domu !
Pomysł z noclegiem myślę, że bardziej logiczny!
Do zobaczenia w Kołobrzegu :)

marianka - 2020-08-12 16:33
Brawo dla hotelu za pomiary temperatury!

mamaMa - 2020-09-03 06:53
Jak to można sobie prosto załatwić - wsiąść do pociągu nie byle jakiego i już. Uwielbiam takie eskapady, jestem ich ogromną zwolenniczką. Brawo, Małgosiu. Tym bardziej, że dworzec kolejowy pod nosem;)