Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Mariańskie Porzecze - pierwszy przystanek w drodze do Kazimierza Dolnego.
2019

Mariańskie Porzecze - pierwszy przystanek w drodze do Kazimierza Dolnego.

Polska, Mariańskie Porzecze

Z Warszawy wyjechałyśmy zgodnie z planem ...choć bez logiki !.
Nie wiem jak mogłam pozwolić aby Danach.geoblog.pl przyjeżdżała do hotelu .
Powinnam wsiąść w warszawski autobus i dojechać do określonego punktu .
Przepraszam Danusiu i obiecuje poprawę .

Droga była przyjemna i podróż mijała na rozmowie.
Zatrzymałyśmy się we wschodniej części Kotliny Warszawskiej na prawym brzegu Wisły .
W 1776 roku został wybudowany drewniany kościół .
Parafia Goźlin powierzona została Marianom . Zakonnicy przybyli tutaj z inicjatywy o. Stanisława Papczyńskiego - założyciela Zakonu Marianów. Fundatorem był Jan z Glewu Lasocki, cześnik Łukowski.Kościół należy do najpiękniejszych XVIII -wiecznych barokowych zabytków. Trzynawowy na planie krzyża łacińskiego a całość pokrywają malowidła wykonane temperą pod koniec XVIII wieku według projektu o.Jana Niezabitowskiego-marianina.
W ołtarzu głównym znajduje się obraz Matki Boskiej Niepokalanie Poczętej.
Na uwagę zasługuje ambona , chrzcielnica ,stacje drogi krzyżowej i organy.
Podczas pobytu kościoła nie można było zwiedzać ogranicznikiem była zamknięta krata ...lecz i tak zrobił na mnie wielkie wrażenie.
Po krótkim odpoczynku i posiłku ruszamy dalej.