Geoblog.pl    zula    Podróże    Polska- piękny nasz Kraj ! ...    Wyjazd na Mazury...po wielu latach!
2018

Wyjazd na Mazury...po wielu latach!

Polska, Kolonia Rybacka

Nie byłam tam wiele...wiele lat .
Grażyna powiedziała : „musimy tam pojechać , będziemy do soboty ! ”
Pomyślałam...zbyt długo jak dla mnie.
Jechałyśmy aby spotkać się z Izą -przyjaciółką Grażyny z ławy szkolnej.
Zaproszenia z Jej strony były od ponad 40 lat ! Zawsze było zbyt daleko i jakby nie po drodze...
Iza przyjeżdżała na klasowe spotkania.
Przyjaźnie z liceum są niesamowite . Odwiedzamy się , rozmawiamy telefonicznie i piszemy listy. Wiemy jak potoczyło się życie …

Połączenie kolejowe do Giżycka jest dosyć skomplikowane. Wyjechałyśmy parę minut po piątej rano aby w Toruniu przejść do kolejnego pociągu do Olsztyna i na finał poczekać godzinę na opóźniony pociąg relacji Gdynia – Kraków przez Giżycko.
Ludzi moc – wakacje pełną parą a upał przeraźliwy . Po ośmiu godzinach jazdy Iza zabrała nas z Giżycka do swojego domu w Koloni Rybackiej który położony jest cztery kilometry od Węgorzewa .
Rozmowy , wspomnienia i tak każdego dnia.
Wypoczywałyśmy...a sławetny żurek kujawski został i tutaj także przygotowany.
Szukałam małego domu tuż przy jeziorze Święcajty - szukałam wspomnień.
Okolica zmieniła się nie do poznania.
Wszędzie nowe piękne domy a teren zagospodarowany na każdym metrze.
Czas mijał cudownie ...moje smutne nastroje uciekły w dal.
Byłam otoczona wspaniałymi ludźmi , dobrem i radością.
Iza pokazała swój kawałek Polski z którego jest „dumna” i szczęśliwa.
Obwiozła nas po okolicy.
Pływałyśmy statkiem po Jeziorze Mamry .
Jadłyśmy lina ,sielawę i sandacza- ryby mazurskich jezior .
Cały czas pogoda nam dopisywała -słońce grzało mocno.

Uzupełnię stronę informacjami
" Na Mazurach można doliczyć się ok. 2 600 jezior .
Największe jezioro w Polsce to Śniardwy, o powierzchni aż 113,8 km2.
W Krainie Wielkich Jezior leży również najdłuższe jezioro w Polsce- czyli Jeziorak, którego długość to ok. 27,45 km.
Jezioro Mamry pow. 2559 ha, maks. głębokość. 43,8 m,z największą wyspą Upałty -,jest zespołem wielu jezior, połączonych przesmykami i w jego skład wchodzi 6 mniejszych jezior:
Jezioro Święcajty (pow. 817 ha, maks. głębokość 28 m),
Jezioro Kirsajty (pow. 211 ha, maks. głębokość 5,8 m, największa wyspa Kirsajty),
Jezioro. Dargin (pow. 3033,5 ha, maks. głębokość 37,6 m),
Jezioro. Dobskie (pow. 1798,7 ha, maks. głębokość. 22,5 m, z największą wyspą Wysoki Ostrów),
Jezioro. Kisajno (pow. 2018,9 ha, maks. głębębokość. 25 m, z wyspami — Duży Ostrów, Górny Ostrów, Sosnowy Ostrów, Wielka Kiermuza);
Jeziora są bogactwem ptactwa wodnego .
a we wsi Żywkowo jest Bociania Stolica Polski. Każdego roku przylatuje tutaj około 100 bocianów a odlatuje 200"...