Geoblog.pl    zula    Podróże    Larnaka , Lefkara i Kiti - Cypr 2018    Kiti , Słone Jezioro i morze...
2018

Kiti , Słone Jezioro i morze...

Cypr
Cypr, Kiti

Przystanek autobusowy znajduje się od hotelu w odległości około 200 metrów .Jedziemy autobusen 425 na lotnisko i tam przesiadamy do 417, który zawiezie nas do wioski Kiti.
Bilet kosztuje 1,5 euro , można kupić całodniowy i wówczas zapłacimy 5 euro
Była tam Danach.geoblog.pl i wiedziałam ,że pójdę jej śladem ..
Warto pojechać aby zobaczyć wyjątkową świątynie Panagia tis Aggeloktistis (Matki Bożej od Aniołów)
Świątynia została wpisana Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO w 2015 roku . Wstęp jest bezpłatny.
Wnętrze kościoła zdobią freski z XIII wieku i ikony . Kościół posiada także bogactwo mozaik ściennych. Główna przedstawia postać Dziewicę trzymającą niemowlę Jezusa . Obok są postacie Archanioła Michała i Archanioła Gabriela.
W kościele nie ma wiele osób. Każdego roku 15 sierpnia w przylegającym do kościoła parku odbywają się uroczystości z tańcami i pokazami . Są prezentacje produktów regionalnych kuchni cypryjskiej.
Robię zdjęcia , pogoda jest bardzo ładna i słońce mocno grzeje.
Oczywiście nie wiemy co z autobusem powrotnym. Czekamy i po chwili podjeżdża autobus. Jedziemy na końcowy przystanek linii .
Tereny są bardzo ładnie zagospodarowane. Widać piękne , bogate i nowe domy.
Wracając wysiadamy na przystanku przy Słonym Jeziorze. Dzisiaj nie ma kolorowych flamingów lecz gdy pojawimy się tutaj w styczniu to zapewne zobaczymy coś niesamowitego.
Dookoła prowadzi szlak turystyczny długości 8 kilometrów.
Po drodze znajduje się meczet Hala Sułtan . To jedno z najświętszych miejsc wyznawców islamu na Cyprze.
Pieszo dochodzimy do Promenady Mackenzie aby po dwudziestu minutach być w hotelu.
Ostatni odcinek był dla mnie męczący . Słońce...słońce...
Dzień urozmaicony i bardzo ciekawy.
Wieczorem kolacja w towarzystwie...kociej rodziny.