Geoblog.pl    zula    Podróże    Larnaka , Lefkara i Kiti - Cypr 2018    Larnaka - spacer do centrum miasta...
2018

Larnaka - spacer do centrum miasta...

Cypr
Cypr, Larnaka

Larnaka położona jest nad Morzem Śródziemnym. Tutaj znajduje się główny port lotniczy Cypru.
Miasto wzniesione zostało na ruinach starożytnego miasta Kition. Miasto było znane w owych czasach ze swojego portu. Wiele produktów rolnych eksportowano do wschodniej części Morza Śródziemnego, Egiptu i Morza Egejskiego.
Dzisiaj to trzecie co do wielkości miasto kraju -zamieszkuje około 60 tysięcy osób.

Z hotelu do promenady nadmorskiej jest może 200 metrów. Po drodze zatrzymujemy się aby utrwalić kwiaty Cypru.
Idziemy bulwarem , samochody mkną inną stroną bo kraj ma ruch lewostronny.
Robi się coraz cieplej – wchodzimy w wąskie uliczki aby złapać trochę cienia. Gorąco...
Ludzi nie widać . Czasem przez otwarte okno można dostrzec wnętrze malutkiej pracowni połączonej z galerią lub pokoju.
Spotykam pierwsze cypryjskie koty ...są smutne a może leniwe bo gorąco?.
W oddali widać Meczet Al-Kebira i jest prawdopodobnie najstarszym meczetem na Cyprze. Jego fundamenty z XIII i XIV wieku pochodzą z katolickiego kościoła świętej Katarzyny.W pobliżu są stare płyty nagrobne.
Ważnym zabytkiem świeckim na terenie miasta jest XVII-wieczny turecki fort. Obiekt został odrestaurowany i stanowi dziś siedzibę muzeum z kolekcją starożytnych zabytków .Wstęp na teren zwiedzania kosztuje 2,5 euro a seniorzy mają 50 % ulgi.
Moim marzeniem jest ...odpoczynek – ciężko i daleko do domu Odpoczywam w cieniu murów .
Wchodzę do części fortu , fotografuję .
Dochodzimy do morza . Ta część promenady z plażą nazywa się Phinikoudes- Palmowa .Posiada symbol błękitnej flagi za czystość wody i bezpieczeństwo wypoczywających. Ma pół kilometra długości i od 30 do 100 metrów szerokości. Niestety piasek jest twardy ...to nie to co polskie morze .
Widzę znajomy pomnik tuż przy wejściu na molo. Lew jest darem mieszkańców Wenecji dla Larnaki . Piękny pomnik i gest.
Siedzę i patrzę w morze a moja towarzyszka podróży idzie dalej .