Geoblog.pl    zula    Podróże    Valletta - Malta 2015    Valletta - Dzwon Pamięci ...morze ,pałace i stare ulice.

Valletta - Dzwon Pamięci ...morze ,pałace i stare ulice.

Malta
Malta, Valletta

Muszę przyśpieszyć moje zwiedzania… bo w takim tempie to tydzień w stolicy Malty może okazać się zbyt krótki.
Wzmocniona czarnym napojem schodzę w dół kamiennymi schodami.
Oglądam stare , zniszczone domy , wiele jest pustych i na sprzedaż .
Dochodzę do nabrzeża aby zobaczyć „Dzwon Pamięci” dla siedmiu tysięcy żołnierzy i cywilów .
Wszyscy zginęli podczas oblężenia Malty w latach 1940-43. Pomnik w 1992 roku odsłoniła Królowa Elżbieta II .

Widok morza nagle wprowadził mnie w wakacyjny nastrój.
Słońce i temperatura w granicach 25 stopni C a przecież to połowa kwietnia.
Kwiaty na wysokiej skarpie nabrzeża wzbogacają krajobraz.
Podobno średnia roczna temperatura wynosi 23 C i mówi się ,że Malta to kraj z najlepszym klimatem na świecie.
Miejsce w Europie gdzie przez cały rok jest zielono. Gdy doczytałam jeszcze ,że opady śniegu i mróz nie występują przez myśl przeleciał mi pomysł a może zamieszkać w tym kraju. No dobrze ale jak?
Wracam do spaceru po stolicy marzenia o wyspie i nowym życiu niech pozostaną …

Wchodzę do kolejnego pałacu w którym aktualnie znajduje się Centrum konferencyjne oraz Teatr Republiki.
Udaje mi się wejść do sali teatru – jest próba orkiestry i dzięki temu widzę wnętrze.
Zupełnie przypadkowo wchodzę do kolejnej – to główna sala o długości 56 metrów. Jest jedna z największych w Europie. Mieścił się tutaj kiedyś szpital zakonny Sacra Infirmeria i został pobudowany w 1576 roku.
Pałac projektował Girolamo Cassar architekt z Malty który także projektował Pałac Wielkiego Mistrza i konkatedrę św.Jana.
Kieruje się w stronę ulicy o nazwie Old co zapewne znaczy stara..
Biegnie równolegle do Republiki i pnie się od nabrzeża ku górze. Lekko dyszę - nie da się ukryć!.
Wyszukałam także informację ,że ciekawą ulicą jest Strait . To ulica rycerskich pojedynków a później była ulicą dla marynarzy. Przybywające okręty cumowały u nabrzeży i ta ulica była najkrótszą drogą do wielu lokali i domów uciech. Dzisiaj pozostały ślady malowideł i pozamykane drzwi starych lokali . Nie widziałam pań w oknach jak przystało na dzielnicę czerwonych latarni lecz kawiarnie usytuowane przed domami. Ulica ma swój styl i jest warta zobaczenia.
Pozwolicie ,że ten odcinek zakończę cytatem :
...„Malta jest jak piękna kobieta, którą nie wszyscy widzą ,bo nie stoi w pierwszym rzędzie.
Ale gdy już się ją dostrzeże, nie można oderwać oczu „…

tealover
tealover - 2015-04-28 20:09
Ajjjj, Malta! Chodzi mi po głowie od dawna, a ostatnie promocje lotnicze naprawdę kuszą!

tasiemiecc
tasiemiecc - 2015-04-28 20:22
Valletta ,zresztą cała Malta, jest cudowna!

genek
genek - 2015-04-28 20:29
malta nawet bez autobusow jest super , ale klimat moim zdaniem mógłaby być lepszy. W nocy wilgoć jest taka , że pranie nie schnie , a nawet jest bardziej mokre niż było wieczorem.

zula - 2015-04-28 20:47
@ Dominiko!
dzisiejsza oferta:
"...Kto chętny na podróż na piękną wyspę Morza Śródziemnego? Tanie bezpośrednie przeloty na Maltę z Warszawy za 268 PLN w obie strony. Tygodniowa podróż pod koniec maja. Lot na pokładzie samolotów linii Wizz Air z małym bagażem podręcznym. Wynajem samochodu na miejscu za jedyne 43 PLN za dobę (oferty poniżej).
Tanie noclegi na Malcie znajdziecie na hotele.loter.pl "...

BPE - 2015-04-28 20:53
taaa.....tych tanich wyjazdów jest multum, tylko czasu nie ma .........
cóż........a Malta u Ciebie ....zachęcająca

jowa31
jowa31 - 2015-04-28 22:59
Tak, wszędzie by się chciało,
tyle, że urlopu za mało!.
A swoją drogą jak to robisz, że do malej walizki się spakujesz na tydzień pobytu?

zula - 2015-04-29 06:40
@Jowa31 - o pakowaniu i walizce bedzie w finałowym rozdziale! :)

pamar
pamar - 2015-04-29 22:09
Cytat idealny. Uwielbiam zdjęcia Twojego odbicia. To znak rozpoznawczy Zuli :)

mamaMa - 2015-05-01 16:44
Kadry z miasteczka, codziennie plynace zycie - cudne, ulica Marynarzy - ech...tesknota za taka wakacyjna aura chyba teraz, na poczatku maja najwieksza:-)

Eugene
Eugene - 2015-05-01 20:46
I kolejna porcja Malty, i wakacyjnych klimatów.
Ale kusisz.

danach - 2015-05-04 15:26
A ja sobie odświeżam widok Valletty, piękna jest a do tego Zula w odbiciu , super !

BoRa - 2015-05-05 20:03
@Pamar - masz racje! To już tradycja. Ja też czekam i szukam zdjęcia - znaku rozpoznawczego Zuli.
Małgosiu życzę CI byś miała jak najwięcej okazji, by kontynuować ten zwyczaj. Zdjęcia suuuper. :-)

mirka66 - 2015-05-26 12:42
Przepiekna kolor nieba i wody.