Geoblog.pl    zula    Podróże    Bydgoszcz i okolice ...TEST dodawania zdjęć !    Z Bydgoszczy do Wenecji ...w godzinę!

Z Bydgoszczy do Wenecji ...w godzinę!

Polska, Wenecja

Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji koło Żnina usytuowane jest wśród pól i jezior.
To jeden z największych w Europie skansenów kolei wąskotorowej o rozstawie 600 mm.
Znajduje się tutaj kilkadziesiąt niezwykłych eksponatów - między innymi 17 zabytkowych parowozów (najstarszy pochodzi z 1899 roku, kilka następnych z okresu I wojny światowej).
Są wagony o najróżniejszym przeznaczeniu - towarowe, pasażerskie, drezyny ręczne i motorowe.
Zobaczyć można zabytkową poczekalnię i budkę dróżnika ze szlabanem.
Ważną postacią związaną z muzeum był Pan Leon Lichociński. Przez wiele lat oprowadzał po terenie muzem.
Był maszynistą , wszyscy znali humor i dowcić ...i zamiłowanie do starej ciuchci.
Zainteresowanie wzbudzają także torowiska z rozjazdami, zwrotnicami .
Jest żuraw wodny służący do uzupełniania poziomu wody w kotłach lokomotyw i obrotnica umożliwiająca zmianę kierunku jazdy.
Muzeum czynne jest przez cały rok .
wstęp- 8 złotych bilet normalny i 6 zł ulgowy.
Więcej na temat kolejki wąskotorowej i wycieczki po ziemi pałuckiej poczytasz: TUTAJ

Zapraszamy !

zuzkakom
zuzkakom - 2014-05-04 09:44
Lata szczenięce mi się przypominają :) super miejsce na majówkę.

irena2005n
irena2005n - 2014-05-04 09:53
super...frajda...moim zdaniem

legrandbleu
legrandbleu - 2014-05-04 10:32
Nabrałaś mnie tym tytułem-już myślałam, że poleciałaś jakimś ponaddźwiękowcem do Wenecji:)

zula - 2014-05-04 10:38
:) ...chciałaby dusza do raju!

Eugene
Eugene - 2014-05-04 11:46
Super ciekawe miejsce na jednodniową wycieczkę. A jeżeli chodzi o zdjęcie 10 – to jest obrotnica.

danach - 2014-05-04 12:54
Fajne miejsce, a kolejką przejażdżka to dopiero musi być frajda

BPE - 2014-05-04 15:52
mam gdzieś zdjęcie z tą tablica "Wenecja" jak byłam nastolatką........

BoRa - 2014-05-05 22:00
i ja tam byłam, pod tym cudnie kwitnącym i pachnącym drzewem stałam (widać na zdjęciu nr 12 drzewo - nie mnie hihi), ech jaka szkoda że Ciebie nie wypatrzyłam.
Musiałyśmy się minąć.
Jeszcze tylko dodam, że po drugiej stronie torów są ruiny zamku Wenecja, do niedawna jeszcze można było pochodzić za darmo, ale niestety już są opłotowane i będą sprzedawane bileciki.

marianka - 2014-05-11 22:57
Haha, a ja byłam pewna, że ujrzę Twoje zdjęcia z weneckich gondol. Ale ciuchcie też dają radę!