Geoblog.pl    zula    Podróże    Światowe...Koty...Małgorzaty !    KOT przywieziony z Egiptu ...
2003

KOT przywieziony z Egiptu ...

Egipt
Egipt, Hurghada

… kot przyleciał do Bydgoszczy prosto z Egiptu !.
Pamiątkowy kot –… gdy właściciel sklepu z litością popatrzał na mnie wiedziałam ,że „granicy” targu nie wolno mi przekraczać ! . Mogłam odejść… kupiłam !

Egipcjanie udomowili afrykańskiego kota około 3500 lat przed naszą erą .
Wówczas powstał kult bogini Bastet .
Kotka lub kobieta z głowa kotki to bogini płodności , macierzyństwa , radości , miłości , dzieci ,muzyki i tańca i wszystkiego co radosne.
Imię Bastet oznacza także ,że potrafi być drapieżna gdy tylko będzie chciała .
Była boginią domu .
Koty były podziwiane za męstwo, siłę i aktywność . To trzy główne cechy faraonów .
Około 390 roku naszej ery dekret cesarski zakazał czczenia kociej bogini.
Miu bo tak nazywa się kota są dekoracją w naszyjnikach lub kolczykach .
Mój przypomina mi pobyt nad Morzem Czerwonym – lubię swojego kota !